اتاق فرار هابازیعمومی

معرفی ژانرهای مختلف اتاق فرار برای بازیکنان تازه‌کار و حرفه‌ای

اتاق فرار چیست و چرا بیشتر نوجوان‌ها و جوان‌ها طرفدار این اتاق هستند؟ برای پیدا کردن جواب این سؤال باید یکی از بازی‌های اتاق فرار رو انتخاب کنید و اون رو انجام بدید. چون تنها در صورتی می‌تونید هیجان، جذابیت و ماجراجویی بازی‌های اتاق فرار رو درک کنید که در این فضا حضور داشته باشید.

ژانرهای مختلف اتاق فرار درست شبیه ژانرهای مختلف فیلم‌های سینمایی هستند. همون‌طور که در فیلم‌های سینمایی می‌تونید یک فیلم ترسناک رو برای گذروندن یک شب هیجان‌انگیز انتخاب کنید، در بین بازی‌های اتاق فرار هم ژانرهای ترسناک و مهیج دیده می‌شه.

این ژانر ممکنه شبیه همون ژانرهای فیلم‌های سینمایی که دیدید باشه و با شروع قتل در یک بارانی شروع بشه. یا اینکه از ارواح و شیاطین و طلسم و جادو برای ساختن یک ژانر اتاق فرار ترسناک استفاده شده باشه و به محض ورود شما به اتاق صدای نجوای اجنه شروع بشه. این صدا به خاطر حضور غریبه‌های پنهان در این اتاقه که ازتون درخواست دارند که زودتر این فضا رو ترک کنید؛ اما این صداها نباید شما رو بترسونند. بلکه باید تا انتهای بازی در اتاق فرار بمونید و جادوها رو خنثی کنید و اتاق رو از شیاطین پس بگیرید.

برای کسانی که به فیلم‌های اکشن یا رمانتیک علاقه دارند هم انواع ژانرها در اتاق فرار در نظر گرفته شدند. اگر قصد دارید که بازی اتاق فرار رو انجام بدید باید ژانرهای مختلف اتاق فرار رو بشناسید. با ما همراه باشید و با معروف‌ترین ژانرهای این اتاق اسرارآمیز بیشتر آشنا شوید.

اتاق فرار معمایی و کشف یک راز سر به مُهر چندین ساله

تمام ژانرهای اتاق فرار یک یا چند معما پنهان دارند و بازیکن‌ها باید اون‌ها رو حین بازی کشف کنند؛ اما این ژانرها با ژانر اتاق فرار معمایی یک تفاوت بزرگ دارند. در این اتاق معماها خاص‌تر و پیچیده‌تر هستند و گاهی جواب یک معما کلید معمای بعدی بازی در نظر گرفته شده ؛ بنابراین اگر نتونید سناریو اتاق فرار معما حدس بزنید و راه حل بازی رو پیدا کنید، ممکنه بازی براتون قفل بشه و نتونید از این اتاق برنده بیرون بیاید.

برای حل کردن هر معمای بازی اتاق فرار معمایی زمان محدودی در نظر گرفته شده و باید در عرض 60 تا 80 دقیقه تمام معماها رو حل کنید و قفل‌های بازی رو باز کنید.

برای اینکه به موقع بتونید قفل‌ها را باز کنید، باید به دنبال نشونه‌ها باشید و با کنار هم گذاشتن اون‌ها کلید حل معما را برای باز کردن قفل‌ها پیدا کنید.

در بین ژانرهای مختلف اتاق فرار این بازی انرژی بیشتری نیاز داره و باید با تمرکز و دقت بیشتری اون رو انجام بدید. چون گاهی مواقع ممکنه بارها از کنار یک نشونه رد شده باشید و اصلاً متوجه اون نشده باشید. یادتون باشه که برای اتاق فرار معمایی استفاده از راه‌حل‌های تکراری و رمزهای قبلی جوابگو نیست و باید در هر بخش از بازی به دنبال ردپای جدید باشید.

شرایط سنتی این بازی اتاق فرار 16 سال به بالا در نظر گرفته شده و بهتره افرادی رو برای اعضای تیمتون انتخاب کنید که این شرایط رو داشته باشند.

اتاق فرار معمايی

اتاق فرار مهیج و تجربه یک بازی هیجان‌انگیز

اتاق فرار مهیج یک دنیا هیجان برای بازیکن‌ها داره و موقع حضور در اون نمی‌تونید حتی یک لحظه هم به احساس ترس، تعجب یا هیجانتون غلبه کنید.

اول این بازی اتاق فرار ممکنه با یک زامبی کشته شده که پشت در آویزون شده مواجه باشید. قبل از اینکه از دیدن این صحنه بترسید و جیغ بزنید باید به این موضوع فکر کنید که این زامبی ممکنه زنده باشه و همون اول بازی وقت زیادی ازتون بگیره. پس اولین کاری که موقع مواجه شدن با زامبی‌ها، خون‌آشام‌ها، ارواح و حتی قاتل‌ها در اتاق فرار مهیج باید انجام بدید فرار کردنه. بعد از فرار کردن از دست این موجودات عجیب و کنترل کردن احساستتون می‌تونید بازی رو شروع کنید و به دنبال پیدا کردن سرنخ‌هایی برای بیرون آمدن از اتاق فرار باشید.

این ژانر اتاق فرار برای بازیکن‌های بالای 18 سال در نظر گرفته شده و تمام اعضای گروهتون باید این شرایط سنی رو داشته باشند. چون افراد کم سن و سال ممکنه به خاطر ترس یا هیجان زیاد از بازی خارج شوند و اجازه تمام کردن ژانر اتاق فرار را به شما ندهند.

اتاق فرار دلهره آور و شنیدن صدای قلب بازیکن‌ها

دلهره و دلهره و دلهره! این همون احساسیه که هر دقیقه و هر ثانیه در اتاق فرار دلهره آور به سراغتون می‌یاد. بازیکن‌هایی که وارد این اتاق فرار می‌شوند حتی از سایه خودشان هم می‌ترسند و جرئت اینکه برگردند و پشت سرشون رو نگاه کنند ندارند. چون با تموم چیزهایی که در فیلم‌های ترسناک و دلهره آور دید‌ید اینجا از نزدیک مواجه می‌شوید.

گاهی یک خون‌آشام با دهان خونی در این اتاق فرار دنبالتونه و هر لحظه ممکنه شما یا یکی از دوستانتون در بازی رو با خودش ببره. به همین خاطره که اتاق فرار دلهره آور به عنوان بهترین ژانر اتاق فرار شناخته می‌شه. گاهی مواقع هم ممکنه اجنه‌های ساکن در اتاق فرار قصد سحر و جادو کردن بازیکن‌ها رو داشته باشند و هر لحظه صداهایی از این اتاق به گوشتون برسه که آزار دهنده باشه. صداهایی که قصد دارند ذهن و روان بازیکن‌ها رو به هم بریزند و سعی می‌کنند با روانی کردن اون‌ها کنترلشون روبه دست بگیرند.

برای شکست دادن موجودات ترسناک اتاق فرار و برنده شدن در این بازی باید نترس باشید و دلهره به خودتون راه ندهید. این گزینه هم مثل سایر ژانرهای مختلف اتاق فرار شرایط سنی داره؛ و برای بازی در اتاق فرار دلهره آور باید بالای 18 سال سن داشته باشید.

اتاق فرار دلهره‌آور

اتاق فرار ماجراجویی و سفر به سرزمین اساطیری

به نظر شما یونان باستان چه شکلی بوده و چرا اساطیر این سرزمین تا این حد مشهور هستند؟ راز این موضوع رو وقتی می‌تونید کشف کنید که سفری به یونان باستان داشته باشید و رازهای اساطیری اون رو کشف کنید. در اتاق فرار ماجراجویی این سفر براتون اتفاق می‌افتد و می‌تونید از نزدیک با این اسطورها ارتباط بگیرید. این سفر ماجراجویانه و افسانه‌ای شاید فقط یکبار در زندگی‌تون اتفاق بیفته، بنابراین برای کشف رازهای پنهان شده یونان باستان خودتان رو آماده کنید.

در طول این سفر ماجراجویانه که یکی از ژانرهای مختلف اتاق فراره با حوادث مختلفی مواجه خواهید شد. حوادثی که گاهی ترسناک هستند و نفس رو در سینه‌تون حبس می‌کنند؛ و گاهی با تحریک حس کنجکاوی بازیکن‌ها اون‌ها رو به سمت معابد مرموز یونان باستان می‌کشونند. برای شروع این سفر هم باید بالای 18 سال داشته باشید.

اتاق فرار درام و تجربه بازیگری با همه احساس‌ها

برای همه افراد اوج احساسات فقط در ترسیدن خلاصه نمی‌شه. بلکه گاهی این گریه یا شادیه که می‌تونه بار احساسات رو از روی دوش آدم‌ها برداره. این ژانر هم در اتاق فرار تعریف شده و بازیکن‌های این بازی از اینکه تمام احساساتشون در بازی درگیره لذت می‌برند.

برای شروع بازی ممکنه شما نقش اول این فیلم درام رو بر عهده داشته باشید و هدایت سایر بازیکن‌ها هم با شما باشه. پس قبل از انتخاب این نمونه از بین ژانرهای مختلف اتاق فرار حتماً خودتون رو آماده یک بازیگری تمام‌عیار کنید.

برای افرادی که بالای 30 سال هستند یا کسانی که احساسات نقش مهمی در زندگی اون‌ها داره اتاق فرار درام یک بازی خاص و متفاوته. البته شرط سنی شرکت در این بازی حداقل 18 سال در نظر گرفته شده و تمام کسانی که بیشتر از 18 سال هستند می‌تونند این بازی را انتخاب کنند.

اتاق فرار جنایی و پوشیدن لباس شرلوک هلمز

چطور ممکنه دو نفر در عرض یک روز در یک اتاق به قتل رسیده باشند؟ این همون چیزیه که قاضی پرونده هم دوست داره درباره اون بدونه؛ اما قبل از اینکه پرونده رو پیش بازپرس جنایی ببرید باید خودتون سرنخ‌های قتل رو پیدا کنید. پس لباس شرلوک هلمز رو بپوشید و با دوستانتان آماده پرده برداشتن از اسرار این جنایت‌های هولناک شوید.

قاتلی که در اتاق فرار جنایی با او مواجه هستید یک قاتل آماتور نیست، بلکه یک قاتل زنجیره‌ایه و هر قدم اشتباهی که بردارید ممکنه به قیمت تمام شدن جان یک نفر دیگر تمام بشه. پس موقع کشف سرنخ‌ها با دقت و آرامش عمل کنید و مراقب باشید که قاتل از حضور شما در اتاق فرار باخبر نشه.

برای انجام این بازی از ژانرهای مختلف اتاق فرار لازمه که شرایط سنی 18 سال به بالا داشته باشید و یک تیم حرفه‌ای رو برای شروع کشف اسرار جنایت‌هایی که در این اتاق رخ داده آماده کنید.

اتاق فرار وهم آلود از توهم تا واقعیت

قهوه همیشه یک نوشیدنی محبوب نیست! بلکه گاهی مواقع ممکنه با نوشیدن یک فنجان قهوه مسموم دچار توهم شوید و نتونید واقعیت رو از رویا تشخیص بدید. کسی که با این قهوه شما رو مسموم کرده می‌تونه فضایی که در اون حضور دارید رو تغییر بده و شما را از وسط یک مهمونی مجلل به یک زندان تاریک و نمور منتقل کنه. زندانی که در اون تمام کسانی که دچار فروپاشی روانی شده‌اند بستری هستند.

برای خلاص شدن از این زندان وهم آلود فقط یک راه پیش روی شماست. پیدا کردن راه‌های فرار و غلبه بر توهماتی که هر دقیقه از طریق انتشار دور، صداهای مبهم و… به شما تلقین می‌شه. برای غلبه بر توهم جاری در محیط باید دست در دست هم بدید و یک بازی گروهی تمام‌عیار رو اجرا کنید.

با توجه به اینکه اتاق فرار وهم آلود یکی از ژانرهای مختلف اتاق فراره  که درجه سختی اون زیاده، بازیکن‌های حاضر در این اتاق باید بالای 18 سال سن داشته باشند.

 اتاق فرار اکشن و شروع یک عملیات سِری

یک بمب خطرناک در همین نزدیکی قرار داره و هر لحظه ممکنه صدای یک انفجار مهیب به گوشتون برسه و افراد زیادی کشته شوند. برای خنثی‌ کردن این بمب و کشف گروه تروریستی که مسئول بمب‌گذاری‌های گسترده هست تیم شما انتخاب شده.

برای شروع بازی باید ابتدا بمب رو خنثی کنید. بعد با کمک سرنخ‌های بازی و نشونه‌هایی که اکتورها و … در اختیارتون قرار دادند می‌تونید رئیس این تیم تروریستی رو پیدا کنید. برای هر قدم از این بازی باید برنامه‌ریزی داشته باشید تا توسط اعضای این تیم شناسایی و دستگیر نشوید.

در بین ژانرهای مختلف اتاق فرار این ژانر یا اتاق فرار

ع کردن یک تیم حرفه‌ای باید افرادی رو انتخاب کنید که بالای 18 سال هستند.

اتاق فرار اكشن

رزرو اسکیپ روم و شروع یک بازی متفاوت

برای رزرو اسکیپ روم می‌تونید یکی از این ژانرهای مختلف اتاق فرار رو انتخاب کرده و بازی رو شروع کنید. تا جایی می‌تونید این بازی رو ادامه بدید که تمام معماها کشف شده باشند و قفل‌ها رو باز کرده باشید. البته اگر زمان بازی به پایان برسه باید دوباره اون رو تکرار کنید تا بتوانید برنده بازی اتاق فرار باشید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا