اتاق فرار هابازیعمومی

اکتور اتاق فرار کیست و چطور باید حضورش را حس کنیم؟

امروز قراره یک بازی جذاب و متفاوت رو با دوستانتان تجربه کنید! یک بازی پُر از هیجان و معما که تا مدت‌ها خاطره این بازی در ذهن همه اعضای تیم ماندگار می‌شه. قبل از اینکه برای ورود به اسکیپ روم برنامه‌ریزی کنید، لازمه که لیست بازی‌های اتاق فرار رو یک بار بررسی کنید و ژانری رو برای بازی انتخاب کنید که با سلیقه تک‌تک اعضای تیم سازگاره. البته همیشه موقع برنامه‌ریزی برای شروع یکی از بازی‌های اتاق فرار، باید نقش افراد دیگه‌ای که در این اتاق حضور دارند رو هم در نظر بگیرید. افرادی که جزء اعضای گروه شما نیستند، اما قراره تا انتهای بازی کنارتون باشند و قدم به قدم تا رسیدن به مرحله نهایی همراهی‌تون کنند. اکتورها یا بازیگرهای اتاق فرار نقش پررنگی در جذابیت داستان این اتاق دارند. نقشی که گاهی می‌تونه بازیکن‌ها رو تا یک قدمی موفقیت و برنده شدن پیش ببره و گاهی باعث شکست تیم اتاق فرار در بازی می‌شه. چون اکتور اتاق فرار قرار نیست همیشه با بازیکن‌ها روراست باشه و صادقانه همه نشونه‌ها و رازها رو با اون‌ها در میون بگذاره. بلکه گاهی نقش اصلی این اکتور منحرف کردن تیم از هدف اصلی بازی و نرسیدن به مقصد نهاییه!

گیم مستر کیست و آیا با اکتور اتاق فرار تفاوت دارد؟

اتاق فرار

گیم مستر در واقع مدیر اصلی اتاق فراره. همون کسی که این اتاق رو مدیریت می‌کنه تا تجهیزات کامل و سالمی داشته باشه. البته گیم مستر وظیفه‌های دیگه‌ای هم داره. مثلا اینکه راه و روش بازی کردن در اتاق فرار، نحوه مراقبت از تجهیزات و … رو در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌ده. این فرد تا قبل از وارد شدن بازیکن‌های اتاق فرار به اتاق با اون‌ها همراهه؛ و پس از بسته شدن درب اتاق، این اکتورهای اتاق فرار هستند که وارد بازی شدند و باید کنارشون بازی رو دنبال کنید. اکتور همون بازیگریه که وارد بازی میشه تا هیجان و جذابیت اتاق فرار رو بیشتر کنه. اکتورها همیشه و همه جا همراه بازیکنان اتاق فرار هستند. البته نقشی که هر اکتور داره متفاوته. گاهی این نقش می‌تونه یک راهبه با دست‌های خونی باشه و گاهی فردی که از تیمارستان فرار کرده و به دنبال یک جای امن می‌گرده.

منظور از اکتور اتاق فرار چیست؟

گاهی مواقع صدای نفس‌نفس زدن یک قاتل، تنها صداییه که از اتاق فرار شنیده می‌شه؛ و بازیکن‌ها این صدا رو هرلحظه می‌شنوند و ترس رو بیشتر احساس می‌کنند. مخصوصاً وقتی این صدا از فاصله خیلی نزدیکی به گوش بازیکن‌ها می‌رسه، اون‌ها باور می‌کنند که حضور قاتل در اتاق فرار نمی‌تونه به خاطر توهم باشه. مالک این صدا همون اکتور اتاق فراره. کسی که در این قصه قراره نقش قاتل رو بازی کنه و در ترسناک‌تر شدن بازی سهیم باشه. اکتور اتاق فرار یک انسان واقعی با لباس‌های مبدل و گریم‌های خاصه. یک بازیگر تمام‌عیار که طراح بازی نقش کلیدی قاتل، بیمار روانی، روح سرگردان یا … رو برای اون در نظر گرفته و هر دقیقه کنار بازیکن‌ها در بازی حضور داره. لباس اکتور با توجه به نقش این بازیگر انتخاب می‌شه. صداهایی که از اکتور شنیده می‌شه، یا نشانه‌هایی که در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌ده هم از قبل مشخص شده و بازیگر اتاق فرار اون‌ها رو اجرا می‌کنه. اولین حضور اکتور در اتاق فرار ممکنه با صدای جیغ بازیکن‌ها همراه باشه؛ اما به مرور بازیکن‌ها با اون طرح رفاقت می‌ریزند و از نشونه‌هایی که اکتور می‌ده برای پیدا کردن گنج و… کمک می‌گیرند. البته بعضی مواقع طبق قوانین اتاق فرار نقش این بازیگر مشخص میشه و اکتور فقط یک گوشه بازی حضور داره و در نقش خودش غرق‌شده. این بازیگرها هیچ ارتباط مستقیمی با بازیکن‌ها ندارند.

نقش اکتور تعاملی اتاق فرار

اکتورهای اتاق فرار نقش‌های متفاوتی رو بازی می‌کنند. بعضی از اون‌ها به عنوان اکتور تعاملی فعال هستند و با بازیکن‌ها ارتباط مستقیم دارند. یعنی قرار نیست فقط اکتور رو به عنوان یک بازیگر که گوشه اتاق مشغول جراحیه ببینید، یا اینکه اکتور به عنوان فردی که وظیفه ایجاد ترس در اتاق فرار رو داره در این محیط حاضر بشه. بلکه اکتور هم مثل یکی از اعضای تیمه و با بقیه برای پیدا کردن راه‌حل معماها، باز کردن قفل‌ها و… صحبت می‌کنه و تعامل داره. اکتورهای تعاملی به هر شکلی ممکنه در بازی حضور داشته باشند. گاهی مواقع چهره این اکتورها گریم ترسناکی داره و بازیکن‌ها در برخورد اول با اکتور ترس و وحشت رو تجربه می‌کنند. بعضی مواقع هم اکتور شبیه یک انسان معمولی با ظاهر آراسته در بازی حاضر می‌شه و وظیفه راهنمایی گروه رو تا رسیدن به در خروجی و باز شدن در اتاق فرار بر عهده می‌گیره. اکتورهای تعاملی به خاطر ارتباط مستقیمی که با بازیکن‌ها دارند می‌تونند تاثیر زیادی در ادامه بازی داشته باشند. به همین خاطره که طراح‌های بازی اتاق فرار دو نوع اکتور تعاملی رو برای هیجان‌انگیزتر شدن ژانرهای اتاق فرار در نظر می‌گیرند. اکتورهایی که با هدف راهنمایی بازیکن‌ها وارد بازی شدند و یک دوست و رفیق عالی برای اون‌ها هستند؛ و اکتورهایی که دروغ‌گوی قهاری هستند و برای منحرف کردن مسیر رسیدن به موفقیت و برنده شدن با بازیکن‌های اتاق فرار همراه شدند.

هیچ کسی نمی‌دونه در ژانر انتخاب شده کدوم یکی از این اکتورها کنار بازیکن‌ها حضور خواهند داشت. اکتور تعاملی صادق و راست‌گو، یا اکتوری که دروغ گفتن برای اون راحت‌تر از آب خوردنه.

نقش اکتور غیرتعاملی اتاق فرار

اکتورهای اتاق فرار ترسناک معمولا ارتباط مستقیمی با بازیکن‌ها ندارند و بازیگرهای غیرتعاملی بازی‌های اتاق فرار هستند. این اکتورها در واقع یک عنصر از داستان اصلی بازی هستند و نشونه‌هایی رو برای بازیکن‌ها دارند که هر کدوم از اون‌ها می‌تونه برای پیدا کردن راه‌حل‌های اصلی بازی عالی باشه.  اکتورهای غیرتعاملی به شکل‌های مختلفی در اتاق فرار حضور دارند. بعضی از اون‌ها ممکنه شبیه یک عروسک خونین که در یک گوشه اتاق نشسته و به یک نقطه خاص خیره شده باشند. بعضی دیگه از بازیگرهای غیرتعاملی اتاق فرار فعال هستند و کاری را انجام میدن. مثلا جراحی یه مریض یا نقاشی کشیدن و…. اما بین این اکتورها و بازیکن‌ها یک دیوار نامرئی وجود داره و هیچ ارتباطی با هم برقرار نمی‌کنند. این بازیگرهای حرفه‌ای سرشار از نشونه‌های ریز و درشت برای بازی هستند و نباید اون‌ها رو نادیده بگیرید قوانین بازی کردن در کنار اکتورها قوانین بازی کردن در کنار اکتورها مشخصه. پذیرفتن حضور اکتور در بازی و کمک کردن به او‌ن‌ها برای بازی کردن در نقشی که بر عهده دارند. چون هر چقدر بازیکن‌ها با اکتورها تعامل بیشتری داشته باشند و نقش اون‌ها رو در بازی جدی‌تر بگیرند، بازی هیجان‌انگیزتر می‌شه و اکتور هم احساس خوبی از بازی داره.

احترام به اکتور اتاق فرار

مراقب باشید که به خاطر ترس یا هیجان با اکتورها برخورد نداشته باشید و به اون‌ها صدمه نزنید، چون اکتورهای اتاق فرار انسان واقعی هستند و مثل بازیگرهای فیلم‌های جنایی و… باید نقش خودشون رو به خوبی بازی کنند. پس همون‌طور که بازیگرهای حرفه‌ای با جنایتکارها در یک سریال بازی می‌کنند و صحنه‌های جنجالی خلق می‌کنند، بازیکن‌ها هم باید احساساتشون رو موقع حضور کنار اکتورها کنترل کنند. به خاطر داشته باشید که اکتور قراره بارها و بارها این نقش رو بازی کنه و کنار تیم‌های دیگر حاضر در بازی هم حضور داشته باشه؛ بنابراین احترام اون رو موقع بازی حفظ کنید و رفتار دوستانه‌ای با بازیگران اتاق فرار داشته باشید. با این کار به اکتور برای ادامه بازی و نقشی که داره انرژی می‌دید.

توجه به اکتور اتاق فرار

برای پیدا کردن گنج به چیزهایی توجه می‌کنید؟ جز اینه که نشونه‌ها می‌تونند شما رو به گنج واقعی برسونند؟ در اتاق فرار معمایی این اکتوره که با کمک اشاره‌ها و حرف‌هاش سعی می‌کنه نشونه‌ها رو در اختیار بازیگران قرار بده. با کمک این سرنخ‌ها می‌تونید پیچیده‌ترین قفل‌های بازی رو باز کنید و بهترین راه رو برای برنده شدن انتخاب کنید؛ بنابراین هر چقدر به نشونه‌های اکتور بیشتر توجه کنید، بازی براتون جذاب‌تر می‌شه و کمتر دچار سردرگمی و کلافگی می‌شید.

از اکتورها نترسید

اکتور اتاق فرار

بعضی از بازیکن‌ها به هیچ عنوان آمادگی مواجه شدن با بازیگران اتاق فرار رو ندارند و به محض مواجه شدن با اون‌ها با ترس و اضطراب زیادی مواجه خواهند شد. این ترس و اضطراب ممکنه به اندازه‌ای زیاد باشه که بازیکن به اکتور صدمه بزنه یا اتاق فرار رو ترک کنه. قبل از اینکه بازی رو رزرو کنید، باید اعضای تیمتون رو برای مواجه شدن با حوادث ترسناک و اکتورهایی که در اسکیپ روم حضور دارند آماده کنید. چون این اکتورها هستند که بازی رو از حالت یکنواختی و کسل بودن خارج می‌کنند. پس هر چقدر کنار اکتورها بهتر بازی کنید، بازی‌های اتاق فرار براتون جذاب‌تر می‌شه و از بازی کردن بیشتر لذت می‌برید. بنابراین، اولین قدم برای شروع این بازی و تجربه هیجان، کنار گذاشتن ترس موقع مواجه با اکتورها است. برای مواجه شدن با این ترس باید بدونید که اکتور بازیگره و قرار نیست به افراد حاضر در اتاق فرار هیچ صدمه‌ای بزنه. در واقع حضور اکتور در کنار تیمتون فقط برای هیجان بازیه و نباید اجازه بدید ترس بازی شما و دوستانتون رو خراب کنه.

وقت رزرو اتاق فرار رسیده است

آماده شروع بازی در اتاق فرار هستید؟ یک ژانر از بازی‌های اتاق فرار رو انتخاب کنید و بازی رو شروع کنید. با رزرو اتاق فرار می‌تونید حضور در یک فیلم ترسناک یا جنایی واقعی رو از نزدیک تجربه کنید. این تجربه از جنس ترس و هیجانه و شاید هیچ‌وقت دوباره در زندگی‌تون تکرار نشه.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا