اتاق فرار هابازیعمومی

آشنایی با 11 نوع شخصیت پلیرهای اتاق فرار

با رشد بازیهای اتاق فرار، پلیرها و مخاطبان زیادی به این تفریح جذب میشوند، هر کدام با شخصیت های متفاوت که باید آنها را شناخت.

اگر قصد دارید یک اتاق فرار همه پسند افتتاح کنید، قطعاً باید مشتریان خود را بشناسید. دانش روانشناسی پلیرها به شما کمک می کند تا سرنخ های موثرتری داشته باشید، چه در پیشبرد بازی چه برای ساخت بازی های بعدی. درک کنید که افراد در موقعیت های مختلف چگونه رفتار می کنند و شما چگونه باید رفتار کنید. علاوه بر این، قطعاً باید هنگام ایجاد یک بازی اتاق فرار در نظر داشته باشید که آن بازی تا مدت طولانی طرفداران خود را حفظ می کند. در این مقاله برای شناخت بهتر مخاطبان خود، رایج ترین نوع بازیکنان اتاق های فرار را معرفی می کنیم.

نوب یا تازه کار

 این بازیکن وقتی برای اولین بار وارد اتاق فرار می شود؛ معمولاً از همه چیز تعجب می کند، او همه چیز را شگفت‌انگیز می‌پندارد و از همه چیز لذت می‌برد و کلیات بازی را دوست دارد. اما شاید برعکس این نیز اتفاق بیفتد…! ممکن است ترس بازی بیش از حد باشد و یا معماها به گونه ای سخت طراحی شده باشند که این نوع پلیر از پس آن ها برنیاید و این عوامل باعث دلزدگی او شده و دیگر گرایشی به این تفریح نداشته باشد. تازه واردها مهمترین قشر از بازیکنان هستند. به لطف تازه کارها، خروجی صنعت بازی های اتاق فرار هر ساله بیشتر و بیشتر شده و هر روز بر تعداد بازیکنان این نوع سرگرمی ها افزوده می شود.

برای اینکه تجربه ای عالی برای پلیر تازه کار رقم بزنید، باید چندین ماموریت با درجه سختی متوسط به بازی اضافه کنید که آن ها را به چالش بکشد، اما نه به اندازه‌ای که از توانایی‌های خود ناامید شوند. طوریکه فقط با کمی تلاش بیشتر بتوانند از چالش گذر کنند و احساس رضایت کنند. حواستان باشد، تازه کار اگر از بازی خوشش بیاید دوستان خود را فرا می خواند و در آینده بیزینس اسکیپروم، نقش مهمی را ایفا میکند. پس تا میتوانید هوای بازیکنان تازه کار را داشته باشید، هر چند ممکن است شما را عصبی کنند.

طرفدار و مشتاق

این بازیکن واقعاً مورد علاقه همه صاحبان اتاق های فرار است! او تعداد زیادی بازی را پشت سر گذاشته است و به دنبال مکان هایی است که بتواند چیز جدیدی تجربه کند. برخی از این بازیکنان حتی ممکن است برای یک بازی اسکیپ روم به آن سوی مرزها سفر کنند.

این بازیکنان اساس تبلیغات دهان به دهان هستند و اتاق های فرار مورد علاقه خود را بهتر از هر تخفیف و تبلیغاتی تبلیغ می کنند. بنابراین، برای یک پلیر مشتاق، باید یک کار جدید ارائه کنید که شما را از بقیه متمایز کند و بازیتان را به خاطر بسپارد یا دوست داشته باشد. این ویژگی متمایز کننده ممکن است لزوماً یک معما نباشد. طراحی غیرمعمول، گیم پلی جدید و متفاوت حتی دکور خیره کننده نیز می تواند این دسته از مخاطب را مجذوب خود کند.

doctor who the live 29152935

رهبر یا آلفا

این نوع پلیر مسئولیت هدایت و رهبری گروه را بر عهده دارد و تصمیمات مهمی را در طول بازی اتخاذ می‌کند. شخصیت آلفا استراتژی می چیند، ماموریت ها را دسته بندی می کند، زمانبندی برای او بسیار اهمیت دارد و او وظیفه مهمی در هندل کردن امور دارد. او حتی شخصی است که بازی را انتخاب و رزرو می کند. این نوع پلیر همچنین نقش مهمی در همکاری و هماهنگی بین سایر اعضای گروه برای حل معماها و چالش‌ها ایفا می کند.

مغز گروه

قطعاً فردی در تیم اتاق فرار شما وجود خواهد داشت که در پازل ها و وظایف،بهترین تفکر منطقی را داشته باشد. او در کشف سرنخ ها و کنار هم قرار دادن آنها برای بیرون آوردن شما از اتاق بهترین خواهند بود.

تقریباً هر تیمی یک علاقه‌مند به حل معماهای منطقی پیچیده خواهد داشت. در صورت حضوراین بازیکن در بازی شما، باید چندین معمای چالشی وجود داشته باشد که این بازیکن خسته نشود و بتواند خودش را اثبات کند. به این مورد اصطلاحاً (Puzzle Solver) نیز می گویند. این نوع پلیر به تجزیه و تحلیل پازل‌ها، معماها و چالش‌های مختلف در اتاق فرار متمرکز می‌شود و با حل هر کدام از آنها حس سرخوشی به او دست میدهد.

مغز تیم در اتاق فرار ممکن است ساکت باشد، اما مطمئن باشید چرخ‌دنده‌های مغز او برای حل همه معماها کار می‌کنند. بله هیجان انگیز ترین بخش اتاق فرار برای او مواجه شدن با معما آن هم از نوع سخت و حل آن ها است.

6 escape room online

هشدار دهنده و همیشه نگران

این بازیکن اغلب با نگرانی به زمان نگاه می کند: «اوه خدای من… 10 دقیقه گذشته است و ما هنوز کاری نکرده ایم! کاری بکنید! معماها را حل کنید’.

وجود بازیکن هشدار دهنده در یک تیم هر چند مخل آرامش، اما خوب است. او کل تیم را اجبار به فعالیت می کند، با فشاری که روی هم تیمیهایش می آورد باعث میشود که با دقت بیشتر به دنبال سرنخ بگردند و معماها را حل کنند. برای چنین بازیکنی، بازی های استراتژی که هر بازیکن ماموریتی دارد و بازیها دارای زمانبندی هستند، مناسب هستند.

download 10

تستر

 از اسمش معلوم است؛ منتظر است یک بازی به مرحله اجرا برسد تا آن را قبل از هر کس دیگری تست و تجربه کند. او قبل از اجرای عمومی اتاقفرار نقش مهمی در رفع خطا و ایرادات بازی دارد. علیرغم این واقعیت که این بازیکن دوست دارد بدون رعایت قوانین بازی کند، اوست که تمام نقاط ضعف بازی شما را نشان می دهد، جایی که باید بیشتر روی معماها کار کنید، کاستی های دکور را گوشزد می کند و حتی گیم پلی متفاوتی را ممکن است ارائه دهد تا اتاق فرار شما به بهترین نحو اجرا شود. تستزها نقش مهمی در اجرای هر چه بهتر بازی ایفا می کنند.

کاوشگر

این نوع پلیر به کشف و تحلیل اطلاعات مختلف در اتاق فرار می‌پردازد و اطلاعات مفیدی را به گروه ارائه می‌دهد. او به محض پا گذاشتن در فضای بازی به دنبال قفل ها می گردد، سرنخ ها را دنبال می کند و هیچ چیز کوچکی از نظر او پنهان نمی ماند. او به جزئیات اهمیت می دهد. دکور برای او قطعاً جایگاه ویژه ای دارد.

buscador 768x512 1

راوی

این نوع پلیر مسئولیت توضیح داستان و موضوع اتاق فرار را بر عهده دارد و بازی را به هم تیمیها توضیح می‌دهد. تمام نوشته ها را می خواند، تعامل می کند، سناریو را تحلیل می کند و هر آنچه که دیده و شنیده را برای دیگران توضیح می دهد. سناریو و ژانر؛ مبحث مورد علاقه او برای جذب شدن به یک بازی است.

خرابکار

“اگر به قفل کمی بیشتر فشار وارد شود قطعاً باز می شود! اوه من قفل را شکستم. ”

بله بارزترین شخصیت این دسته از بازیکنان، تخریب وسایل بازی و البته کلیت بازی است. اگر صاحب بازی هستید؛ به ناچار با یک خرابکار مواجه خواهید شد. هیچ راه مقابله ای با آن ها نیست. حتی اگر تمامی وسایل بکار برده در بازی از فولاد ساخته شده باشند، باز هم یک خرابکار راهی برای آسیب رساندن به بازی پیدا می کند. از شکستن قفل و پاک کردن صورت معما گرفته تا تخریب لفظی بازی بعد از پایان بازی، همه و همه از یک خرابکار بر می آید.

سردرگم

“ببخشید، من باید چه کار کنم؟’، ‘اوه؟’، ‘من حتی یک کلمه از آن را هم نفهمیدم. این معما سخته بیاید راهنمایی بگیریم”

اینها عبارات معمول این نوع از بازیکنان اتاق فرار هستند. آنها نکات مبهم را درک نمی کنند و حتی ممکن است سرنخ ها را با هم قاطی کنند. در این مواقع لازم باشد که گیم مستر مداخله کند تا این بازیکن را از ابهام و سردرگمی نجات دهد.

ترسو

فقط برای ترسیدن می رود، برای او مهم نیست که داستان بازی چیست، چند معما در بازی وجود دارد، آیا ماموریتی بر او محول شده است یا خیر، او فقط می رود که بترسد و برای او تنها چیزی که اهمیت دارد؛ وجود اکتر است. کسی که بیاد و گاه و بیگاه او را بترساند. جیغ بکشد، فرار کند. او خود را اینگونه ارضا کند.

l haunted escape room 05

برخی از بازیکنان ممکن است یکی از انواع کاراکترهای بالا را داشته باشند، برخی دو یا حتی چندین نوع. اما با دانستن ویژگی های خاص هر کدام از آنها، می توانید به راحتی یک بازی عامه پسند بسازید که برای هر مشتری جذاب باشد. با خواندن مقاله فوق میتوان در مواجهه با انواع بازیکنان آنها را بهتر شناخت و بهتر برخورد کرد.

مشاهده بیشتر

مهسا

در میان این و آن، فرصت شمار امروز را...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا