عمومی

آینه ها و حقایق ترسناک و رازهای تاریکشان

"رازهای تاریک و ترسناک درباره آینه که نمی دانید؛ حقایقی که شما را متعجب خواهند کرد!" آینه ها تنها یک وسیله برای بازتاب نور و تصویرسازی نیستند و حقایق تاریکی را در خود دارند.

آیینه چون نقش تو بنمود راست                             خود شکن، آیینه شکستن خطاست.

 

آیا تابحال شنیده اید که می گویند بیش از سه دقیقه به آینه نگاه نکن…! بله درست متوجه شدید.

در این مقاله قرار است به قدرت پنهان آینه ها پی ببریم.

پژوهشگران آمریکایی طی تحقیقاتی که کردند به این نتیجه رسیدند که اگر بیش از سه دقیقه در آینه خیره شویم، انرژی زیادی را از دست داده و در نتیجه خسته می شویم. این امر منجر به از دست دادن حافظه و پیری زودرس نیز می شود. دانشمندان می گویند که در صورت خیره شدن طولانی مدت در آینه میزان انرژی اطراف انسان شروع به ضعیف شدن می کند طوری که بدن مقاومت خود را در برابر اثرات محیطی اطراف از دست داده و آینه تمام این انرژی را جذب می کند.

ث3ثفق

البته در این مورد اعتقادات و باورهای خرافی زیادی وجود دارد. انسان‌شناسان از قدیم نظرشان این بوده که بازتاب‌ها، اولین نسخه‌های مفهوم روح به ذهن بشر را القا کردند. انسان اولیه، بازتاب خود را در رودخانه ها می‌دید و باور داشت نسخۀ دیگری از خویشتن را می بیند که پس از مرگش باقی می‌ماند.

dddd

مگان اوگبلین؛ نویسنده‌ای آمریکایی اعتقاد دارد که آینه‌ها ترسناک‌ترین چیزهایی هستند که در خانه نگه می‌داریم. او می گوید: هیچ چیزی به اندازه آینه مایه وحشت و سردرگمی نشده است. خیلی از مردم در سرتاسر دنیا در مورد آینه خرافات عجیبی دارند. مثلاً در برخی کشورها آینه اتاق بیمار را می پوشانند چراکه اعتقاد دارند؛ آینه ممکن است روح او را از بدنش بیرون بکشد و منجر به مرگ او شود بعد از مرگ هم آینه ها را کامل می پوشانند که مبادا روح او در آینه اسیر شود.

ثسص

برخی آینه را دریچه ای به دنیای دیگر می دانند. شاید دلیلش این است که ما وحشتناک ترین چیزی که در زندگی‌مان می‌شناسیم را در آن‌ها می‌بینیم: خودمان را..

آینه‌ها تصویر ما را در جهت افقی برعکس می‌کنند، ما با آن مشکلی نداریم؛ اما عکس‌ها ما را آن‌جوری نشان می‌دهند که به چشم دیگران می‌آییم. شاید به همین خاطر است که ظاهری که جلوی دوربین به خود می‌گیریم، به آن صورت مهربانی که نشان دنیا می دهیم نزدیک‌تر است. هر چه در عکس‌های آلبوم خانوادگی، مهربان و آرامیم، جلوی آینه شکلک‌های دیوانه‌وار درمی‌آوریم. انگار هیولایی که در وجودمان نشسته است و  آن از طریق آینه خودش را نشان می‌دهد. این ترس‌ها، امروز بیشتر از قبل شده اند.  چون ما در تالار آینه‌ای بی‌انتها حبس شده‌ایم.

 

در ایران می گویند اگر دختری بعد از حمام، برهنه جلوی آینه بایستد و موهای خود را شانه کند، اجنه از او خوششان میاید و همیشه همراه او خواهند بود. تابحال حس کرده اید وقتی در حمام هستید  سرتان با کف حاصل از شامپو پوشیده شده است، یکنفر شما را تماشا میکند و شما فوراً کف را از صورت خود می شوئید؟ یا مثلاً زمانی که تنها هستیم و احساس سنگینی نگاه فردی را روی خودمان می کنیم…!

ثثث

یک اسطوره چینی می گوید تصاویری که در آینه می بینیم در حقیقت باطن شیطانی خود ما هستند و آنها بی صدا نقشه مرگ ما را می کشند. بعضی عقاید عامیانه بر این باورند که اگر جلوی آینه بایستید و سرود “مریم خونین” را سه بار بخوانید جادوگری ظاهر می شود که شما را امتحان می کند و اگر موفق به گذشتن از آزمون او نشوید شما را می کشد. نارسیس اولین کسی بود که به خاطر نگاه به آینه جان خود را از دست داد. برخی از عرفای دینی این موضوع را به خود انسان ربط دادند که با خیره شدن در آینده جایگاه خود را در عرش از دست می دهد.

مشکل دیگری که وجود دارد اینست که شکل آینه ها به پنجره ها شباهت دارد هر دو در قاب قرار می گیرند و هر دو عمق تصویر را نشاند میدهند و هر دو به عنوان دریچه خطاب می شوند. آینه ها در واقع مصداق چشم پشت سر نیز می باشند. در طول تاریخ همواره جادوگران برای غیب گویی سراغ آینه می روند. برخی اعتقاد دارند که آیینه ها محل رفت و آمد اجنه به دنیای ما هستند اگر بیش از حد به آنها زل بزنیم آنها با ما برخورد می کنند و پا به دنیای ما می گذارند.

در سینمای هالیوود هم فیلم های در سال های مختلف فیلم هایی ترسناک با مضمون عقاید شیطانی و رازهای تاریک درباره آینه ها ساخته شد که ترسناکترین آنها به این شرح می باشد: The Mirrors- Oculus- Behind You

پس وقتی که بیش از حد به آینه خیره شویم شروع به تصویرسازی می کنیم و غالبا یک تصویر ترسناک از ما بازتاب می شود. مشابه این حالت زمانی پیش می آید که شما یک کلمه را پشت سر هم و بیش از حد تکرار کنید آن وقت حس می کنید که کلمه معنی اصلی خود را از دست داده و تغییر کرده است اینها همه حقه های مغز هستند.

images

کنار تمام این تصورات و خرافات منفی آینه اثرات مثبتی نیز دارند زمانی که انسان با لبخند در آینده خود را می نگرد ناخودآگاه به یک حس مثبتی دست می یابد و این انرژی به او منعکس می شود و باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

در کشور ما ایران نیز جدا از تمام خرافات؛ آینه مظهر روشنی است. برای مثال در عروسي های ايراني آينه و شمعدان يک پاي ثابت در سفره عقد است. ایرانی ها بر این باورند که آينه مظهر روشنايي است و شمعدانهايي که در دو طرف آينه قرار مي‌گيرند مظهر سربازهايي هستند که از زندگي اين عروس و داماد نگهباني مي‌کنند. آينه بخت و دو شمعدان در دو سوي آينه به نشانه روشنايي و آتش، دو عنصر بسيار مهم در فرهنگ ايراني و زرتشتي هستند.

 

در هفت سين نیز آينه نماد تصوير است، نماد پيدايش و روشنايي است، به همين جهت بر سر سفره هفت سين گذاشته مي‌شود. آتشدان نيز نماد پايداري نور و گرما است که بعدها به شمع و چراغ تبديل شد. در دو طرف آينه دو شمعدان گذاشته مي‌شود و به تعداد فرزندان خانواده شمع روشن مي‌گردد. شمع‌ها نماد شادي و روشنگري و گرمابخش سفره های ایرانی هستند.

هفت سین

نتیجه می گیریم که مغز برای تجزیه و تحلیل هر چیزی بسیار حساس است. یعنی می تواند به طور همزمان اطلاعات زیادی را مدیریت کند. وقتی به آینه خیره می شویم مغز فقط روی چیزی که به آن نگاه می کنیم متمرکز می شود و بقیه چیزها را محو می کند به همین خاطر است که و وقتی به آینه زل می زنیم تصویر خود را وحشتناک و تاریک می بینیم.

 

 

 

مشاهده بیشتر

مهسا

در میان این و آن، فرصت شمار امروز را...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا