فیلم

فیلم آکوامن2 یا آکوامن و پادشاهی گمشده

آکوامن به عنوان یک ابرقهرمان محبوب و پادشاه سرزمینی دریایی در تلاش برای نجات دنیای خود و زمین است.

فیلم آکوامن2 یا آکوامن و پادشاهی گمشده Aquaman and the lost kingdom:

Aquaman

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی آکوامن۲ بپردازپم : فیلم آکوامن که زمان اکران آن ۱۷ مارس ۲۰۲۳ ( ۲۶ اسفند ۱۴۰۱) اعلام شده بود سر انجام با تاخیر در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳(۴ دی ۱۴۰۲) روی پرده رفت.

محصولی دیگر از کمپانی دی سی به کارگردانی برجسته جیمز وان که مهارت و هنر خود را در ساخت آکوامن 1 در سال 2018 به تصویر کشید، اما با ادامه آن در قالب آکوامن 2 توجه منتقدان را به خود جلب کرد. جیمز وان تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و نویسنده کتاب‌های کامیک اهل استرالیا در 26 فوریه 1977 (7 اسفند 1355) به دنیا آمد. وان جز معدود افراد سرشناسی است که با همان کار اول خود یعنی ارّه توانست توجه‌ها را جلب کند. اصولا جیمز وان هوش فوق‌العاده‌ای در خلق آثار ترسناک دارد. آثار او در دنیای احضار همگی مورد توجه واقع شدند و این سری ترسناک را به پرفروش‌ترین فرنچایز ترسناک تبدیل کردند. و ناگفته نماند که شهرت جیمز وان فقط به دنیای ترس ختم نمی شود؛ بلکه آثار همچون سریع و خشن 7 و آکوامن نشان می دهد این کارگردان در جذب مخاطب در هر ژانری استعداد دارد.

بازیگران:

جیسون موموآ ، پاتریک ویلسون، یحیی عبدالمتین دوم، دولف لاندگرن، تمورا موریسون، امبر هرد و نیکول کیدمن

Aquaman

داستان فیلم:

آکوامن بعد از به دست آوردن پادشاهی آتلانتیس حالا با چالشی که سرزمین او و کره زمین را به خطر انداخته روبرو شده…

در راستای اتفاقات قسمت قبل آکوامن (جیسون موموآ) به پادشاهی رسید و با مرا (امبرهرد) ازدواج کرد و سرانجام صاحب یک فرزند پسر شد. اما متاسفانه ابر قهرمان داستان ما از پس مسئولیت های جدیدش به راحتی برنمیاد و با چالش های جدیدی روبرو میشه در این حین بلک مانتا (یحیی عبدالمتین دوم) که خواستار انتقام خون پدرش از آکوامن است با دست یافتن به تکنولوژی آتلانتیسی ها نوعی سوخت خطرناک که در اعماق آتلانتیس نگهداری و حفاظت می شد دست به کاری خطرناک که موجب گرم شدن زمین و در نتیجه آسیب جدی به دنیا می شد زد و در حین این عملیات  به نیزه ای برخورد متعلق به یکی از پادشاهان باستانی که به وسیله طلسمی در اعماق دریا زندانی شده بود این طلسم تنها با خون یک آتلانتیسی اصیل شکسته می شد.. او بعد از اینکه متوجه شد نیزه قدرتش را چندبرابر می کند؛ خودش را تسلیم خواسته های شیطانی پادشاه باستانی کرد و برای شکستن طلسم دست به دزدیدن فرزند آکوامن زد. آکوامن با تصمیم عجیبش که نجات برادرش اورم (پاتریک ویلسون) پادشاه سابق آتلانتیس و درخواست کمک از او بود اعضاء آتلانتیس را متحیر کرد اما اون با وجود مخالفت ها راه درست و انتخاب میکند.

3

این فیلم ابرقهرمانی با ژانر اکشن و ماجراجویی ساخت سال۲۰۲۳ که دنباله آکوامن ۲۰۱۸  و پانزدهمین اثر از  کمپانی دی سی به شمار می رود این روزها برای طرفداران شخصیت آکوامن و فیلم های ابرقهرمانی حواشی و چالش های بسیاری به همراه داشته از جمله این حواشی میشه به حضور امبرهرد با وجود نفرت همگانی در این فیلم پرداخت که مخالفت و ناراحتی بسیاری از طرفداران جانی دپ و  دیگر طرفداران دنیای سینما را به خودش جلب کرد، البته کاملا واضح بود که جیمز وان تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن امبرهرد در سکانس ها کرده بود (اشاره به اینکه آکوامن بیشتر خلوتشو با پدرش میگذروند) و همین موضوع ضربه بسیاری به فیلم وارد کرد. از این موضوع بگذریم میتونیم اشاره کنیم به  تاخیر متوالی در اکران، فیلمنامه تکراری و تبدیل شخصیت آکوامن ابرقهرمانی با ابهت به یک کمدین لوده و بذله گ، که میشه ازش به عنوان فاجعه ی بعد از (فلش) یاد کرد که قطعاً دردسری جدید برای برادران وارنر است.

4

ناگفته نماند که جلوه های بصری و صحنه های اکشن این فرنچایز و یا صحنه های دو نفره جذاب جیسون موموآ و پاتریک ویلسون که با وجود شباهت زیاد به سریال کمدی نقششان را عالی ایفا کردند، میتونه تا حدودی بینندرو راضی کنه.

در این فیلم شما با صحنه های اکشن و جلوه های بصری  خیره کننده روبرو هستین البته نمیشه از زیادی انیمیشینی بودن اون چشم پوشی کرد و جالبه بدونید بودجه ای  که برای این پروژه در نظر گرفته شده  چیزی حدود ۲۱۵ میلیون دلار بوده.

در انتهای فیلم که بلک مانتا موفق میشه با خون خود آکوامن طلسم باستانی رو از بین ببره شاهد نبرد جنجالی میان آکوامن و پادشاه باستانی هستیم که شاید حدود ۵ ثانیه (اگر ارفاق کنم) از زمان فیلم و به خودش اختصاص میده و قهرمان داستان ما بدون کوچیک ترین نبردی پادشاه قصه رو از بین میبره و امید بینندگان که در انتظار دیدن صحنه های اکشن و جذاب نبرد حماسی انتهای فیلم بودن و نا امید می کنه و در انتها موفق میشه آتلانتیس و به کل دنیا معرفی کنه و به هدفش که ایجاد اتحاد و صلح میان سرزمین آتلانتیس و خشکی بود رسید.

5

این فیلم خط روند داستانی مناسب و سرگرم کننده ای  دارد و می شه گفت برای  اکران در سینماها و تماشای خانوادگی و افراد ۱۵-  کاملا مناسبه.

در مجموع جلوه های ویژه ی این فیلم به نسبت یک فیلم ابرقهرمانی و بودجه ۲۱۵ میلیون دلاری از کیفیت پایینی برخورداره و انتظارات یک فیلم حماسی با بازیگری ابرقهرمانی به اسم آکوامن را برآورده نمی کند. میتونیم از این فیلم به عنوان فاجعه دیگری از دی سی یاد کنیم و با آکوامن محبوب برای همیشه خداحافظی کنیم اگر از طرفدارن کمیک ها و فیلم های ابرقهرمانی هستید با ندیدن این فیلم چیزی از دست نمی دهید.

سایر عوامل فیلم:

فیلم نامه نویس :دیوید لسلی _جانسن مک گلدریک

طرح داستان:جیمز وان _ دیوید لسلی

تهیه کننده :پیتر سفرن _جیمز وان

فیلم برداری :دان برجس به صورت زیر است:  Aquaman and the Lost Kingdom 2023

نمرات فیلم آکوامن2 و پادشاهی گم شده

IMDB: 5.9/10

Rotten Tomatoes: 34/100

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا