اتاق فرار ها

تجربه هیجان انگیز اتاق فرار دخت

 

اتاق فرار دخت یک اقتباس آزاد از آهنگ دار علی سورنا است. دار را می‌توان یکی از غمگین‌ترین ترک‌های آلبوم موسیقی گوزن قلمداد کرد. داستان غمگین دختری به‌نام مریم که سرانجام قربانی حرف مردم ‌می‌شود.

گروه اسکیپ رومسیت به‌عنوان یک گروه پیشتاز در عرصه سرگرمی در ایران کار جالبی انجام داده و یک اقتباس آزاد از این ترک را در قالب اتاق فرار ارائه داده است.

در این مقاله قصد داریم این اتاق فرار را به‌‌صورت کامل بررسی کنیم و دید کاملی نسبت به آن به‌دست بیاوریم. پس اگر با توضیحاتی که ارائه دادیم به موضوع علاقه‌مند شدید، تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

اقتباسی آزاد از یک آلبوم موسیقی

علی سورنا خواننده مطرح موسیقی هیپ‌هاپ ایران در اواخر سال 1399 آلبوم بلند گوزن را منتشر کرد. این آلبوم با ترک‌های فوق‌العاده‌اش مورد استقبال مخاطبین زیادی قرار گرفت. آلبوم گوزن در آثار سورنا یک نقطه عطف محسوب می‌شود. این آلبوم تا به امروز آخرین آلبوم رسمی اوست.

بزرگ‌ترین ویژگی گوزن سورنا روایت‌گری آن است. در هر قسمت از آلبوم ما با داستانی طرف بودیم و صحنه‌ای در‌حال روایت بود. آلبوم سورنا به‌شدت تم سینمایی داشت و این مورد را می‌توان از نام ترک‌ها و موسیقی به‌راحتی حدس زد. به‌همین خاطر شنیدن آلبوم او مانند تماشای یک فیلم بلند بوده که از تعداد زیادی فیلم کوتاه تشکیل شده است.

یکی از فیلم‌های کوتاه او یعنی درواقع ترک آلبومش، ترک “دار” است. در قسمت بعدی قسمت دارید درباره این ترک به شما توضیح دهیم. اگر این آلبوم و ترک دار را گوش نداده‌اید در ادامه مقاله داستان ترک دار برای شما آشکار خواهد شد. پس حواستان به این موضوع باشد.

دار، داستان مریم از کویر تا گوزن

دار یا داستان مریم یکی ترک‌های آلبوم گوزن سورنا است. تعدادی از ترک‌های آلبوم گوزن 2 اسمی هستند و نام دیگر آنها در داخل پرانتز آمده است. دار نام اصلی ترک بوده و نام دوم آن هم داستان مریم است. اولین اشاره به مریم و داستان او در آلبوم قبلی سورنا یعنی کویر اتفاق افتاد. در آلبوم کویر نیز دقیقا ترکی با نام مریم داشتیم. داستان مریم مربوط به روستایی خیالی به نام داراب در پشت کوه‌های کولی‌وش است.

در این روستا ابتدا چند خانوار زندگی می‌کردند و شرایط آنها هم چندان مناسب نبود. اما پس از مدتی زمین بارور شد و روستا به رونق افتاد. در طی آن سال‌ها باد و صحرا با یکدیگر ازدواج کردند و حاصل این زندگی نیز دختری به نام مریم بود. مریم دوران کودکی را با دار قالی سپراند و همیشه از این‌که در داراب مثل یک زندانی است غمگین بود. او دوست داشت بیرون داراب را ببیند.

درست مثل هر کسی که دوست دارد سفر کند و نسبت به محلی غیر از محلی تولدش تجربه به‌دست بیاورد. دهات داراب رفته‌رفته با رونق بسیار تبدیل به شهری شد و حتی توانایی صادرات محصولاتش را پیدا کرد. افراد ثروتمند زیادی پا به داراب گذاشتند و با خریدن ملک و زمین به‌نوعی در آن با محلی‌ها سهیم شدند.

چکاد با مریم آشنا می‌شود

چکاد براساس داستان سورنا، پسر یکی از ملاکین کوهستان است. او که یکی از پسران جذاب داراب محسوب می‌شود به‌طور اتفاقی روزی با مریم برخورد می‌کند.

مریم سعی می‌کند پاسخ سوالات بی‌انتهای خود را در چکاد پیدا کند. چکاد و مریم در این نسبت به یکدیگر حسی پیدا می‌کنند. چکاد قصد دارد با نقشه‌ای از هوس مریم را به چنگ بیاورد و مریم نیز از روی شرم و ترس از تکفیر کدخدا وارد بازی چکاد نمی‌شود.

22

داستان اتاق فرار دخت و ادامه ماجرای مریم

ماجرای مریم به همین جا ختم نمی‌شود. از این نقطه به بعد داستان، شروعی برای داستان اتاق فرار دخت است. چکاد سرانجام مریم را تهدید می‌کند که اگر همراه او نباشد مریم را در داراب به بی‌عفتی متهم خواهد کرد. برای این‌کار نیز مو‌های مریم را به‌عنوان مدرک به کدخدا نشان خواهد داد.

سرانجام مریم به همین سرنوشت دچار و در داراب نیز به بی‌عفتی متهم می‌شود. مریم پس از این واقعه چند روزی خانه‌نشین شد و سپس جسدش را در گورستان داراب پیدا کردند.

از این نقطه به بعد دیگر داستان مربوط به ترک سورنا نیست و اقتباس آزاد اتاق فرار دخت از آن است. چکاد قصد داشته که در داراب شهر توریستی بنا کند اما به‌علت معمای مرگ یا شاید قتل مریم نمی‌تواند دست به چنین کاری بزند. کوهیار اولین معشوق مریم است که حتی پس از مرگ آن هم شهر را ترک نکرده و قصد چنین کاری هم ندارد.

احتمالا کوهیار چیز‌های بیشتری درباره این واقعه می‌داند. چکاد قصد دارد هر طور که شده مجوز ساخت‌وساز را به‌دست بیاورد. پس شما باید در این داستان از اتاق فرار تهران یعنی دخت وارد داراب شوید و معمای مرگ مریم را حل کنید.

اتاق فرار دخت، ترکیبی از تئاتر، معما و ترس

این اتفاق فرار چیزی بیش از انتظار شما خواهد بود. دخت را تنها یک اقتباس معمولی حساب نکنید. این اتاق فرار تجربه افرادی بوده که بیش از 20 بازی را تجربه کرده‌اند و پس از اتمام آن اقرار کرده‌اند که حس جدیدی را در خود یافته‌اند. در دخت شما برای پیداکردن دلیل مرگ مریم تلاش می‌کنید و به‌دنبال سرنخ‌های مختلف هستید.

با افراد مختلف حرف می‌زنید و سعی می‌کنید اطلاعات خود را بیشتر کنید. گاهی به تماشای بازی اکتور‌های مشغول می‌شوید و گاهی دچار ترس و هراسی شدید می‌شوید. همه این‌ها تنها در دخت برای شما به‌وقوع خواهد پیوست. در این اتاق فرار کوچه و پس‌کوچه‌های داراب به‌شکل زیبایی پرداخت شده و شما محسور زیبایی بصری آن خواهید شد.

جمع‌بندی

اتاق فرار دخت یک اتاق فرار تهرانپارس است که شما می‌توانید در آن تجربه متفاوتی از یک بازی معمایی را داشته باشید. اگر به ژانر هیپ‌هاپ شرقی و شخص علی سورنا و آثار او علاقه‌مندید به هیچ وجه نباید این اتاق فرار را از دست بدهید. اگر هم نسبت به داستان پیش‌زمینه‌ای ندارید جای نگرانی ندارد.

داستان را برای‌تان توضیح دادیم. همین مقدار پیش‌زمینه برای قرارگرفتن در جو داستان و حل معما‌های آن کافی است. اگر تنها به‌دنبال ترس هستید به‌سراغ دخت نروید؛ اما اگر می‌خواهید همزمان ترس، معما، تئاتر و زیبایی بصری ببینید دخت بهترین گزینه برای شماست. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا