بازیاتاق فرار هاعمومی

مقایسه اتاق فرار ترسناک و معمایی

شاید اتاق‌های فرار از لحاظ محتوایی با هم فرقی نداشته باشند چرا که همه آن‌ها از چندین معما تشکیل شده اند اما وقتی پای ژانر وسط میاید, تفاوت‌ها بیشتر می‌شوند.

مقایسه اتاق فرار ترسناک و معمایی:

اتاق فرار ترسناک و معمایی دو ژانر از پرطرفدار‌های اتاق فرار هستند که به یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در این مقاله جزئیات این تفاوت هارو با هم بررسی میکنیم.

اتاق فرار ترسناک چیست؟

اتاق فرار ترسناک تجربه جالبی برای کسانی است که به دنبال سرگرمی‌و چالش‌های جدید به همراه چاشنی ترس و وحشت هستند.
در اتاق فرار ترسناک شما علاوه بر روبرو شدن با معماها و چالش‌های سخت و آسان متنوع با صحنه‌های ترسناکی که خیلی از آن‌ها را در فیلم‌های ترسناک دیده‌اید مواجه می‌شوید.

اتاق فرار ترسناک مانند دیگر اتاق فرارها دارای سناریوهای متفاوت است و هرکدام با توجه به داستان بازی؛ فضاسازی، دکور، شخصیت‌ها و بازیگران مختص خودش را دارد.

اتاق فرار ترسناک

اتاق فرار معمایی چیست؟

در نقطه مقابل اتاق فرارهای معمایی، معما محور هستند و کسی قرار نیست شما را بترساند. در اتاق فرار معمایی، شما در فضایی امن به دنبال خط روندی داستان و حل چالش‌های متنوع می‌پردازید که البته بیشتر خلاقیت و ذهن شما را درگیر خودش می‌کند.

۵ تفاوت اتاق فرار معمایی و ترسناک

تا اینجای کار به توضیح اسکیپ روم های معمایی (غیرترسناک) و اسکیپ روم های ترسناک پرداختیم. در ادامه به بررسی ۵ تفاوت اصلی آنها خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

۱- مقایسه سناریو اتاق فرار ترسناک و معمایی:

اصلی‌ترین اجزای هر اتاق فرار سناریو و داستان آن است. و دیگر المان‌ها از جمله گیم پلی، نورپردازی، فضاسازی و بازیگران طبق آن چیده می‌شود.

در اتاق فرارهایی با ژانر ترسناک شما اغلب با موجودات ماورایی، قاتلین زنجیره ای، شخصیت‌های دارای اختلال روانی و یا هرچیزی که در دنیای واقعی از روبرو شدن با آن وحشت دارید دست و پنجه نرم می‌کنید و این در حالی است که در اتاق فرار معمایی شما به دنبال ماجراجویی‌هایی گاهاً مهیج، درام، فانتزی و گاهی کمدی می‌روید.

۲- نورپردازی در اتاق فرار ترسناک و معمایی:

نورپردازی در هر اتاق فرار به گیم پلی بازی بستگی دارد. به این صورت که گاهی به دست گیم مستر اتاق فرار و حتی گاهی به دست خود پلیر کنترل می‌شود که هیجان بازی را دوچندان می‌کند. نورپردازی در اتاق فرار ترسناک می‌تواند از عوامل اصلی ایجاد رعب و وحشت در فضا باشد.

یک اتاق فرار ترسناک خوب با نورپردازی حرفه ای توانایی این را دارد تا ترس اتاق فرار را تا درصد خیلی زیادی بالا ببرد. بعضی اوقات شما را گول میزند و بعضی وقت‌ها هم می‌تواند به شما کمک کند. و این در حالی است که در اتاق فرار معمایی نور میتواند بهترین دوست و راهنمای شما باشد و حتی در کل بازی؛ فضا را برای شما روشن نگه دارد.

۳- موسیقی در اتاق فرار ترسناک و معمایی:

موسیقی در اتاق فرار یکی دیگر از مهمترین بخش‌های هر اتاق فرار است و لذت بازی را هم در اتاق فرار ترسناک و هم اتاق فرار معمایی چندین برابر میکند.

شما با قرار گرفتن در فضای بازی می‌توانید خود را برای چند ساعت هم که شده جای یک شخصیت خیالی و حتی واقعی بگذارید و این موسیقی است که به این خیال واقعیت می‌بخشد و شما را در بطن داستان فرو میبرد.

در اتاق فرار ترسناک موسیقی می‌تواند شرایط را برای شما سخت تر و اما ملموس تر کند. در اتاق فرار ترسناک در کنار نورپردازی حرفه ای یک موسیقی مناسب با فضا هم میتواند وحشت به جان پلیر بی اندازد حتی گاهی میتواند گمراهش کند و گاهی تمرکزش را از بین ببرد و شرایط را برای پلیر ترسناک تر و برای گیم مستر لذت بخش تر کند.

یک فضای تاریک و ترسناک با اکت‌های جذاب که تلفیقش با موسیقی مناسب باعث دوچندان شدن هیجانش می‌شود. ممکن است حتی گاهی برای سریع تر خلاص شدن از شرایط ترسناکی که در آن قرار گرفته اید؛ نیاز باشد از حس شنوایی خود استفاده کنید و موسیقی مانع این موضوع بشود و شما مجدد هیجان بیشتری را تجربه کنید.

اما در مقایسه با اتاق فرار ترسناک، موسیقی در اتاق فرار معمایی خیلی آرام تر است و تنها می‌تواند فضا را برای شما قابل باور تر کند؛ در روند بازی اختلالی ایجاد نمی‌کند و حتی گاهی بازی را راحت تر می‌کند و جو را فان می‌کند.

در اتاق فرار معمایی خبری از موسیقی ترسناک نیست و موسیقی باعث بهم خوردن تمرکز شما نمی‌شود. بلکه در خیلی موقعیت‌ها شرایط را برای شما آسان تر می‌کند و در کل به بازی شما روح می‌بخشد.

۴- فضاسازی و دکور در اتاق فرار ترسناک و معمایی:

دکور در هر اتاق فرار باهم متفاوت است و بسته به داستان بازی دارای جزئیات مختص خودش است. فضاسازی در هر اتاق فرار با توجه به ژانر و داستان بازی با هم تفاوت دارد.
شما در اتاق فرار ترسناک با فضاها و دکورهای خوفناکی رو برو می‌شوید که ممکن است حتی در حالت عادی هم جرات پا گذاشتن به همچین فضایی را نداشته باشید فضاهایی به شدت ترسناک و اغلب در تاریکی مطلق  اما در اتاق فرار معمایی بیشتر فضاها نور کافی دارند.
فضای اسکیپ روم معمایی با دکور خاص  که در هر گوشه اش رمز راز و جزئیات به چشم می‌خورد. یکی از نقطه قوت‌های اتاق فرار‌های معمایی  همین دکور و فضا سازی آن‌ها است.

اتاق فرار معمایی برخلاف اتاق فرار ترسناک که تمرکزش روی فضاسازی ترسناک است و جزئیات دکور زیاد برایش اهمیت ندارد، دست سازنده را برای به کار بردن خلاقیت و ایده‌های نو باز میکند. سازنده بازی می‌تواند بیشتر به جزئیات بپردازد و محیط را برای پلیر ملموس و قابل باور تر کند.

اتاق_فرار

۵- مورد آخر و جذاب‌ترین مورد؛ بازیگران یا به اصطلاح اکتور‌های اتاق فرار ترسناک و معمایی :

میتوان گفت اکتور‌های هر اتاق فرار قلب آن بازی هستند. در اتاق فرار ترسناک اکتور‌ها در قالب‌های روح و جن، موجودات ماورایی، قاتل و یا روانی، موجودات خبیث و ترسناک ظاهر می‌شوند. اکتورها با اکت‌های ترس لذت بازی را برای طرفداران این ژانر چندین برابر می‌کنند.

اما اتاق فرار‌های معمایی میتواند اکتور نداشته باشد و اگر هم باشد برای راهنمایی و لذت بخش تر کردن مسیر بازی باشد. اکتور اتاق فرار میتواند به عنوان همراه در کل طول بازی پلیر را همراهی کند و پا به پای آن‌ها وقت بگذراند، گاهی گمراهشان کندو گاهی کمکشان کند و حتی آن‌ها را بخنداند.

اتاق فرار ترسناک مناسب چه افرادی است؟

اتاق فرار‌های ترسناک با توجه به شدت ترس و سختی مناسب افراد بالای ۱۵ سال می‌باشد. این ژانر بازی به هیچ وجه به افرادی که دارای بیماری خاص و مشکلات قلبی هستند توصیه نمی‌شود.

این اتاق فرار مناسب افرادی است که به دنبال ساعاتی پر هیجان با آدرنالین بالا هستند و افرادی که دوست دارند خیلی از شرایط فیلم‌های ترسناک را تجربه کنند و در آن شرایط‌ها قرار بگیرند .

اتاق فرار معمایی مناسب چه افرادی است؟

در نقطه مقابل اتاق فرار معمایی مختص افرادی است که میخواهند هوش خود را محک بزنند و خود را درگیر چالش‌های سخت و معما‌های متفاوت بکنند. این اتاق فرار‌ها مناسب افراد بالای 12 سال است.

سخن آخر

در نتیجه مقایسه اتاق فرار ترسناک و معمایی شما می‌توانید با خواندن این مقاله و توجه به مورد‌هایی که بررسی شد و توانایی و علاقه خود راحت تر در مورد انتخاب بین ژانر ترسناک و معمایی تصمیم بگیرید.

اگر به دنبال ترس و هیجان هستید به شما اتاق فرار ترسناک و پیشنهاد میکنیم که البته ناگفته نماند که طرفدار‌های اتاق فرار ترسناک خیلی بیشتر است و روز به روز هم بیشتر می‌شود.

اما اگر صرفا میخواهید ساعاتی خوش و سرگرم کننده را در کنار دوستانتان سپری کنید و اهل موضوع‌های ترسناک نیستین و علاقه ای به آن ندارید به سراغ اتاق فرار‌های معمایی بروید.

در کل تنوع ایجاد شده در اتاق فرار‌ها باعث شده هر پلیری با هر نوع شخصیت و سلیقه‌های فردی خاصش بتواند با یک سبک بازی ارتباط برقرار کند و از آن لذت ببرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بازیهای معمایی و ترسناک از ایران اسکیپ راهنمایی بگیرید و از سایت ایران اسکیپ اتاق فرار مورد نظر خودتان را رزرو کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا