اتاق فرار هابازیعمومی

محبوب ترین اسکیپ روم‌های تهران را می‌شناسید؟

در کتاب «کتابخانه نیمه شب»، شخصیت اصلی داستان زنیه که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنه و تصمیم می‌گیره به زندگیش پایان بده اما سر از یک کتابخونه عجیب درمیاره! توی این کتابخونه، هر کتابی رو که باز کنه وارد یک زندگی جدید میشه که با زندگی قبلیش کاملا متفاوته.

احتمالا شما هم دوست دارید که حداقل برای یک مدت کوتاه، زندگی جدیدی رو تجربه کنید. زندگی کردن به جای یک شخصیت دیگه، رویای بچگی خیلی از ماست که حالا در اتاق فرار به واقعیت تبدیل می‌شه. شما می‌تونین در اسکیپ روم‌های مختلف، در نقش کارآگاه، قاتل، مبارز و… ظاهر باشین و برای مدت کوتاهی از دنیای واقعی فاصله بگیرید. در ادامه این مطلب قراره درباره محبوب ترین و بهترین اتاق فرارهای تهران اطلاعات بیشتری کسب کنید تا برای آخر هفته یا تعطیلات، همراه با دوستانتون به سراغ یکی از اسکیپ روم‌های معرفی شده بروید.

اتاق فرار چیست؟

اتاق فرارها یا اسکیپ روم‌ها مدت زیادی نیست که به عنوان یک بازی گروهی و دسته جمعی شناخته می‌شن؛ اما در همین مدت کوتاه تونستن جای خودشون رو بین افرادی که عاشق هیجان و نوآوری هستند پیدا کنند! ایده مرکزی اتاق فرار، به این شکله که یک تیم وارد یک فضای محدود مثل یک اتاق یا محوطه می‌شن و باید در مدت زمان کوتاهی، معمای اتاق رو حل و از اونجا فرار کنند.

هر اتاق فرار، یک سناریوی پیچیده و حساب شده داره که مثل یک کتاب داستان یا یک فیلم، مرحله به مرحله جلو میره و شما با معماها و چالش‌های ذهنی روبرو می‌شین که باید با حل اونها کلید فرار از اتاق رو به دست بیارین. اما این معماها چی می‌تونن باشن و داستان اصلی اتاق فرار چیست؟

اسکیپ روم‌ها ژانرهای زیادی دارند. مثلا ژانر ترسناک یا معمایی یا حتی سیاسی و کمدی! فرض کنید انتخاب شما یک اتاق فرار معمایی باشه. با ورود به این اتاق ممکنه متوجه بشید که یک قتل اتفاق افتاده و حالا شما در دفتر کارآگاهی قرار دارید که قراره این معما رو حل کنه. سرنخ‌های رسیدن به قاتل همه در عمین اتاق فرار هستند و شما فقط به کمی تیزبینی، کار گروهی و البته مهارت حل مسئله نیاز دارین تا بتونین به قاتل برسین. در صورت حل نشدن معما، شما بازنده این بازی خواهید بود.

اتاق فرار چیست؟

ویژگی‌های بهترین اتاق فرار تهران

از کجا میشه فهمید که یک اتاق فرار داخل لیست بهترین اتاق فرارهای تهران قرار می‌گیره یا نه؟ همون طور که می‌دونید؛ اتاق فرارها ژانرهای مختلفی دارند. مثلا اتاق فرار مهیج معمولا درباره درگیری چند گروهه و پر از چالش فیزیکی و ذهنی و البته اتفاقات غیر قابل پیش بینیه! در مورد بقیه ژانرها هم همین طوره و هر کدوم از اونها سناریو و خط داستانی خودشون رو دارند.

اما چیزی که باعث میشه یک اسکیپ روم در بین محبوب ترین اتاق فرارهای تهران قرار بگیره؛ لزوما ژانر نیست. خط داستانی جذاب، چیدمان درست و اصولی متناسب با سناریو، گیم مستر حرفه‌ای و اکتورهای کاربلد، معماها و چالش‌های جدید و خلاقانه، همه و همه از ویژگی‌های محبوب ترین اتاق فرارهای تهران هستند.

ترسناک ترین اتاق فرارهای تهران

اتاق فرار ترسناک همیشه به عنوان محبوب‌ترین ژانر اسکیپ روم شناخته می‌شده و دلیلش هم احتمالا ترشح مقدار زیادی از آدرنالینه! از اسم این اتاق فرارها پیداست که چه اتفاقاتی در اونها در جریانه. شما در این اسکیپ روم‌ها با ماجراهای ترسناک، اکتورهایی با گریم و رفتار وحشتناک و حوادث ناگهانی مواجه خواهید شد. در ادامه بعضی از ترسناک ترین اتاق فرارهای تهران رو می‌بینید:

  • اتاق فرار ملک پدری: این اسکیپ روم ترسناک، درجه سختی بالایی داره و اعضای گروه شرکت کننده در اون باید بین ۵ تا ده نفر باشند.
  • اتاق فرار ارواح: این اسکیپ روم علاوه بر ترسناک بودن، به عنوان یک اتاق فرار دلهره آور هم شناخته میشه و درجه سختی اون هم نه از دهه.
  • اتاق فرار کابالا: در این اسکیپ روم فقط قرار نیست بترسید؛ بلکه باید حرکت فیزیکی هم داشته باشید و مثل فیلم‌های اکشن به دل حوادث بزنید!
  • اتاق فرار مورفین: در این اسکیپ روم ترسناک، قراره وارد یک کمپ ترک اعتیاد بشید و با اتفاقات وهم آلودی دست و پنجه نرم کنید!
  • اتاق فرار تلافی: علاوه بر مواجه شدن با یک داستان جذاب، توی این اسکیپ روم قراره با ماجراهای دلهره آور و ترسناکی روبرو بشین و برای فرار از این اتاق، راهی پیدا کنید.
  • اتاق فرار ابناءالجن: از اسم این اسکیپ روم مشخصه که قراره با چه ماجراهای ترسناک و دلهره اوری ربرو بشین! بنابراین از قبل با اعضای گروهتون هماهنگ کنین تا کسی با مشکل قلبی وارد این بازی نشه.
  • اتاق فرار دارک لرد: اگه علاوه بر ماجراهای ترسناک و دلهره آور، اتفاقات اکشن رو هم دوست دارید؛ حتما به این اسکیپ روم سر بزنید. شما در اتاق فرار دارک لرد باید با بازیگرها (اکتورهای بازی) هم تعامل داشته باشید و همین ماجراهای ترسناک و پر هیجانی رو رقم خواهد زد.
  • اتاق فرار کف بین: یکی از سخت‌ترین و ترسناک‌ترین اسکیپ روم‌های تهران، این اتاق فراره. معمولا حضور توی این اتاق فرار فقط به افرادی توصیه میشه که قبلا تجربه حضور در اسکیپ روم رو داشتند.
  • اتاق فرار معامله مرگ: در این اتاق فرار هم قراره با بازیگرهای بازی تعامل داشته باشید و علاوه بر حل چالش‌های ترسناک، کمی هم ماجراهای اکشن چاشنی بازی‌تون میشه.
  • اتاق فرار مجمع سایه: درجه سختی این بازی، ده از دهه و به همین دلیل برای افرادی که عاشق ترس و دلهره هستند و قبلا تجربه مشابهی داشتند مناسبه. این اسکیپ روم بیشتر شبیه به یک تئاتره و با تعامل بازیگرها و شما پیش میره.

البته تعداد اتاق فرارهای ترسناک تهران خیلی بیشتره و کافیه با مراجعه به سایت ایران اسکیپ؛ هر اتاق فراری که با شرایطتون سازگاری داره رو انتخاب کنید.

محبوب ترین اسکیپ روم‌های تهران

لیست بهترین اتاق فرارهای تهران

درسته که اسکیپ روم‌های ترسناک از محبوب ترین اتاق فرارهای تهران هستند؛ اما اتاق فرار جنایی و معمایی هم طرفداران خودش رو داره. توی این دسته از اسکیپ روم‌ها، معمولا داستان یک قتل یا یک ماجرای جنایی و پلیسی روایت میشه و شما باید اون پرونده رو حل کنید. بعضی از اتاق فرارها هم ژانر هیجانی یا حتی درام دارند و می‌تونن برای طرفداران این سبک اتاق فرار، خیلی جذاب به نظر برسند. به همین دلیل بهتره قبل از رزرو اتاق فرار، درباره ژانر مورد علاقه‌تون با اعضای تیم به توافق برسید. تعدادی از محبوب ترین اتاق فرارهای تهران که می‌تونین انتخاب کنین این موارد هستند:

  • اتاق فرار خانواده کالینز: این اسکیپ روم، ترکیبی از ژانرهای دلهره آور، جنایی و تعاملیه.
  • اتاق فرار کوری: ماجراها و خط داستانی این بازی، علاوه بر مهیج و اکشن بودن، ته مایه‌ای از ترس هم داره.
  • اتاق فرار یوخابه: این اسکیپ روم هم ترسناکه و هم مهیج! البته حل کردن چالش‌های این اسکیپ روم بسیار سخته و بیرون اومدن ازش کار هرکسی نیست.

بهتره قبل از رزرو اسکیپ روم، با اعضای تیم درباره ژانر مورد نظر صحبت کنید و بعد هم با خوندن نظرات، از بین محبوب ترین اتاق فرارهای تهران، گزینه‌ای رو انتخاب کنید که درجه سختی، سناریو، تعداد نفرات و مکان اون با خواسته‌های شما انطباق کافی داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا