اتاق فرار هابازیعمومی

قوانین اتاق فرار چیست و چرا باید آن‌ها را رعایت کرد؟

ژانرهای اتاق فرار تنوع زیادی دارند و اغلب اون‌ها با ترس، استرس و هیجان زیادی همراه هستند. همین موضوع هم باعث شده که اغلب بازیکن‌های تازه‌کار موقع حضور در اتاق فرار کنترل خودشون رو از دست داده و با اکتورها درگیر شوند، یا اینکه به فضای داخلی اتاق آسیب بزنند.

به همین خاطره که قبل از شروع بازی گیم مستر اتاق فرار قوانین رو با بازیکن‌ها در میون می‌گذاره و شرایط سنی بازی رو مشخص می‌کنه. اگر این قوانین رو رعایت کنید بازی براتون جذاب‌تر می‌شه و اتاق فرار برای کسانی که بعد از شما بازی رو رزرو کردند سالم می‌مونه؛ اما در صورتی که به بازیگرهای اتاق فرار یا طراحی داخلی اون صدمه وارد کنید، امکان داره که گیم مستر اتاق فرار بازی رو متوقف کنه و مجبور به پرداخت جریمه و هزینه باشید.

برای اینکه مانند بازیکن‌های حرفه‌ای اتاق فرار بازی‌های متنوع رو انجام بدید و مشکلی برای اتاق و بازیکن‌ها رخ نده، باید قوانین اتاق فرار رو بلد باشید و قبل از رزرو اتاق فرار اون‌ها رو با بازیکن‌های گروهتون هم در میون بگذارید. چون با احترام به قوانین می‌تونید همیشه اتاق فرار رو رزرو کنید و بازی‌های جذابی که طراحی شده رو تجربه کنید.

در ادامه مهم‌ترین قوانین اسکیپ روم رو ارائه کردیم تا با شناخت کامل‌تری نسبت به رزرو بازی‌های اتاق فرار اقدام کنید.

اتاق فرار

نترسیدن در بازی اتاق فرار

برای اینکه اتاق فرار یک تجربه ناب و فراموش‌نشدنی براتون باشه باید ترس رو کنار بگذارید و با تمام جرئت و شجاعتتون آماده بازی باشید. شاید این موضوع با شرایط بازی اتاق فرار ترسناک یا دلهره آور در تضاد باشه! اما یادتون باشه که اینجا قراره بازی کنید و یک فیلم جنایی، ترسناک یا مهیج رو به تصویر بکشید. پس همون‌طور که بازیگرها موقع بازی در فیلم‌های ترسناک شجاع هستند و سعی می‌کنند بهترین بازی خودشون رو به نمایش بگذارند، باید مثل یک بازیگر حرفه‌ای وارد این بازی شده و بازی کنید.

طبق قوانین اتاق فرار اکتورها نباید به بازیکن‌ها صدمه بزنند یا اون‌‌ها رو در معرض آسیب قرار بدهند. بلکه این بازیگران وظیفه دارند در جذاب شدن بازی اتاق فرار سهیم باشند. پس موقع مواجه شدن با یک روح سرگردان، زامبی یا … وحشت نکنید و نگذارید ترس به وجودتون غلبه کنه. چون ترسیدن باعث می‌شه که نتونید خوب بازی کنید و اسراری که پنهان شده روکشف کنید یا پرده از راز جنایت‌های مخوف اتاق فرار بردارید.

توجه به رفتار اکتورهای اتاق فرار

اکتور اتاق فرار همون بازیگریه که در این بازی نقش یک قاتل، خون‌آشام، زامبی یا حتی یک راهنمای حرفه‌ای رو بازی می‌کنه. وظیفه این بازیگر همراهی با بازیکن‌ها برای کشف رازهای اتاق فرار و حل معماهای پیچیده هست.

در صورتی که اکتور غیرتعاملی در بازی اتاق فرار حضور داشته باشه، باید تمام حرکات و رفتارهای اون رو تحت نظر داشته باشید. چون اکتورها با این رفتارها نشونه‌ها و سرنخ‌هایی که برای حل معماها نیازه رو به بازیکن‌ها نشون می‌دهند.

اگر اکتور تعاملی برای اتاق فرار در نظر گرفته شده باشه، کار بازیکن‌ها برای ارتباط با اون راحت‌تر میشه؛ اما باید مراقب باشید که اکتور با نشانه‌های غلط شما ررواز مسیر اصلی بازی منحرف نکنه و فریبتون نده.

پس برای اینکه طبق قوانین اتاق فرار بازی کنید و قدم به قدم مسیر درست رو طی کنید، حتماً اکتورها و رفتارهای اون‌ها رو تحت نظر داشته باشید.

آسیب نرسوندن به اکتورها و وسایل اتاق فرار

یک اتاق با انبوهی از سرهای خونی آویزان شده می‌تونه یکی از ژانرهای اتاق فرار ترسناک باشه!گاهی مواقع طراح بازی برای جذاب‌تر شدن این بازی از نقش‌های مکمل ترسناک هم استفاده می‌کنه. به عنوان مثال وقتی در حال تماشای سرهای بریده اتاق فرار تاریک هستید، ممکنه فردی روی شونه شما ضربه بزنه و از شما درخواست کنه که پشت سرتون رو نگاه کنید. یا یک شبه در اتاق در حال حرکت باشه و سایه اون رو دائم ببینید و صدای اون رو بشنوید. در هر کدوم از ژانرهای اتاق فرار چند نفر از این اکتورها حضور دارند و بازی رو جذاب‌تر می‌کنند.

البته تحمل این شرایط برای هر بازیکنی راحت نیست و گاهی مواقع ممکنه بازیکن‌های اتاق فرار با ضربه زدن به دکور اتاق یا حمله به اکتورهای بازی نسبت به ترسی که وجودشون رو گرفته واکنش داشته باشند. به همین خاطر برای شرکت در اتاق فرار در تهران شرایط سنی در نظر گرفته شده و در قوانین اتاق فرار این موضوع ذکر شده که آسیب رسوندن به دکوراسیون و تجهیزات اتاق فرار و اکتورها خلافه و برابر با قانون با کسانی که باعث این مشکلات شدند برخورد خواهد شد.

بنابراین قبل از اینکه ژانر اتاق فرار رو رزرو کرده و بازی رو شروع کنید، حتماً درباره شرایط و قوانینی که بازی کردن در اتاق فرار داره با اعضای گروهتان حرف بزنید. بعد از اون کسانی رو برای حضور در این بازی انتخاب کنید که شرایط روحی مناسبی برای مواجه شدن با اکتورها و طراحی‌های خاص دکوراسیون اتاق فرار دارند.

آسیب نرسوندن به اکتورها و وسایل اتاق فرار

توجه به ساعت شروع بازی

بازی اتاق فرار در سانس­های مختلف اجرا می‌شه و بازیکن‌ها فقط در بازه زمانی مشخص شده می‌تونند در این اتاق حضور داشته باشند؛ بنابراین در صورتی که دیرتر در اتاق فرار حاضر شده و زمان بازی رو از دست داده باشید، امکان اضافه کردن وقت بازی و ادامه اون در ساعت‌های بعدی رو نخواهید داشت.

این موضوع شاید برای عده‌ای ناراحت کننده باشد اما به عنوان یکی از مزایای اسکیپ روم شناخته می‌شه. چون بازیکن‌ها وقت‌شناسی رویاد می‌گیرند و کسانی که به زمان‌بندی پایبند هستند می‌تونند بازی‌های رزرو شده رو به موقع به سرانجام برسونند. چون تأخیر یک تیم روی بازی سایر تیم‌ها تاثیری نخواهد داشت.

نیمه‌کاره رها نکردن بازی

قوانین اتاق فرار سخت‌گیرانه نوشته شده‌ تا کسانی که قصد دارند اتاق فرار جنایی یا اتاق فرارهای ترسناک رو رزرو کنند با دقت این کار رو انجام بدهند. یکی از این قوانین سخت‌گیرانه تموم شدن بازی برای همه اعضای تیم به شرط ترک کردن بازی توسط یکی از بازیکن‌ها‌ست. پس قبل از اینکه بازی رو شروع کنید، به اعضای تیمتون درباره اینکه اتاق فرار چیست و چه اتفاقاتی در اون جریان داره توضیحات لازم رو بدید. چون اگر یک نفر به خاطر ترس، استرس یا خستگی و… بازی رو ترک کنه، سایر اعضای تیم هم باید از بازی خارج شوند.

توجه به محدوده سنی بازیکن‌های اتاق فرار

هر اتاق فراری محدوده سنی خاصی رو برای ژانرهای مختلف بازی در نظر می‌گیره. چون در بازی‌های ترسناک و وهم آلود کسانی که سن کمتری دارند ممکنه عکس‌العمل‌های شدیدی داشته باشند و اجازه ادامه بازی رو به دیگران ندهند. علاوه بر این گروه کسانی که دچار مشکلاتی مانند بیماری‌های قلبی هستند هم در طول بازی ممکنه دچار مشکل شده و سلامتی‌شون به خاطر هیجان و… به خطر بیفته.

بنابراین قبل از شروع بازی در اتاق فرار شرایط سنی بازی‌ها و قوانین اتاق فرار رو بررسی کنید؛ و افرادی رو که شرایط مناسبی برای بازی دارند و از شرکت در بازهای اتاق فرار لذت می‌برند برای اعضای تیمتون در نظر بگیرید.

جایزه بی جایزه

اتاق فرار محیطی برای سرگرمی و تجربه هیجانه و تمام معماهای بازی و… برای بیشتر شدن جذابیت این اتاق در نظر گرفته شده‌. پس انتظار جایزه گرفتن رو در انتهای بازی نداشته باشید. چون این معماها کلید حل معمای نهایی هستند و قرار نیست در انتهای بازی جایزه‌ای بابت باز کردن قفل‌ها یا پیدا کردن رازها و… دریافت کنید. این موضوع هم به عنوان یکی از قوانین اتاق فرار در نظر گرفته شده و باید اون رو به خاطر داشته باشید.

جايزه اتاق فرار

انتخاب نفرات مناسب برای بازی اتاق فرار

هر بازی برای تعداد نفرات خاصی طراحی شده و اگر بازیکن‌ها کمتر یا بیشتر از این تعداد باشند بازی اتاق فرار جذابیتش را از دست می‌ده. به همین خاطره که طراح بازی در قوانین اتاق فرار تعداد نفرات مجاز به شرکت در بازی روهم ارائه می‌کنه؛ بنابراین موقع رزرو هر بازی حتماً به تعداد نفرات مجازی که می‌تونند در این بازی شرکت کنند توجه داشته باشید.

رزرو اتاق فرار و شروع یک هیجان واقعی

برای شروع یک روز هیجان‌انگیز و متفاوت در زندگی‌تون آماده هستید؟ قوانین اتاق فرار رو یک بار دیگر با دقت بخونید و یک ژانر و بازی مناسب با توجه به شرایط روحی تیمتون انتخاب کرده و بازی رو شروع کنید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا