عمومی

مکان های ترسناک ایران

مکان های ترسناک ایران

مکان‌های ترسناک ایران

خیلی از افراد در زمان اوقات فراغت علاقه دارند تا با برخی از چالش‌ها و معما‌ها روبه‌رو شوند و شرایط هیجانی خاصی را تجربه کنند. دیدن نقاط ترسناک می‌تواند شما را با هیجاناتی مثل ترس روبه‌رو کند و از حالات عادی روزمره دور کند. در کشورمان نقاط ترسناک زیادی وجود دارد که سفر به همه آن‌ها امکان‌پذیر نیست. اما در شهرهای مختلف کشور اتاق­های فرار زیادی وجود دارد که هر کدام تجربه‌ ترسناک خاصی را برای شما رقم می‌زنند.

اسکیپ روم‌های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها داستان­های خاصی دارند. شما در اتاق فرار ترسناک تفریح معمایی و وهم آلودی تجربه می‌کنید که نیاز به هوش و خلاقیت دارد. تمام فرایند این بازی به‌صورت ذهنی است و نیازی به توانایی فیزیکی یا فعالیت‌های سنگین بدنی ندارد. آشنایی با اسکیپ روم ترسناک می‌تواند برای کاربران ریسک‌پذیر لذت زیادی داشته باشد.

 

دلایل محبوبیت اتاق فرار ترسناک

این اتاق به‌گونه‌ای طراحی شده است که شما باید هر لحظه یک حادثه وحشتناک و رعب‌آور را تجربه کنید. این اتاق‌ها بر اساس ژانر مورد نظر از تجهیزات خاصی برخوردارند و ویژگی‌های گوناگونی دارند. دیدن موجودات عجیب‌وغریب یا شنیدن صدا‌های خاص، قرارگرفتن در تاریکی کامل و هر چیز دیگری باعث ایجاد وحشت در شما می‌شود. قرارگرفتن در شرایط ترسناک و رسیدن به نقطه‌ی اوج هیجان بسیار لذت‌بخش است و باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود.

علاوه­براین، در هنگام ترسیدن هورمون دوپامین و آندورفین نیز ترشح می‌شود که باعث افزایش لذت فرد از موقعیت ترسناک خواهد شد. دلیل محبوبیت اسکیپ روم ترسناک آن است که فرد در داخل یک داستان قرار دارد و وجود حاشیه امن در آن مانع ایجاد خطر می‌شود. در واقع تهدیدات این اتاق غیرواقعی است و می­شود از آن لذت برد. در ادامه برخی از مکان‌های ترسناک ایران را معرفی می‌کنیم‌.

عمارت عزت ملوک

عمارت عزت الملوک

در نزدیکی شهر بندر انزلی و صومعه‌سرا، یک روستا به نام هفت دغنان وجود دارد. این روستا جنگل بسیار زیبایی دارد و در عین حال محیط آن بسیار ترسناک است. کلبه وحشت بندر انزلی در این جنگل است که مردم محلی نزدیک شدن به آن را مناسب نمی‌دانند. در روایات آمده است که اگر در این کلبه یک شب را تا صبح سر کنید، ثروتمند می‌شوید؛ اما افرادی که یک شب در این کلبه ماندند، دیگر صبح را ندیدند. بازی اتاق فرار خانه عزت­الملوک بسیار ترسناک است و از نظر درجه سختی ۸ امتیاز دارد. مدت‌زمان این بازی حدود ۷۵ دقیقه و تعداد نفرات آن ۴ تا ۸ نفر است.

روستای چهل دخترون

 

روستای چهل دخترون

هنگام حمله مغول‌ها به ایران در نزدیکی کاشان یک روستا بود که مغولان درخواست باج سنگین از آن‌ها کردند اما مردم توان پرداخت آن را نداشتند. در نهایت مغول‌ها به‌جای باج دختران روستا را خواستند که ۴۰ نفر بودند. روستاییان برای اینکه دختران خود را به مغول­ها ندهند، آن‌ها را در یک زیرزمین با آب و غذا مخفی کردند. اما مغول‌ها قبل از رفتن تمام روستا را ویران کردند و مردم آن را قتل‌عام کردند. فقط تعداد کمی از افراد روستا زنده ماندند که به­دنبال چهل دخترون به روستا بازگشتند. این اتاق فرار ترسناک از نظر درجه سختی ۹ امتیاز دارد و 4 تا 10 نفر می‌توانند در آن به‌صورت تیمی بازی کنند.

 

عمارت ورود ممنوع

عمارت ورود ممنوع

در یکی از عمارت‌های اطراف تهران یک پیرمرد زندگی می‌کرد که در زمان پیش از انقلاب در آن سکونت کرده بود. این پیرمرد قسمتی از عمارت را برای محل دوخت­ودوز خود اختصاص داده بود که لباس‌های مقامات کشوری را می‌دوخت. در زمان انقلاب ناگهان پیرمرد از عمارت ناپدید می‌شود. اهالی منطقه به این موضوع باور داشتند که پیرمرد فرار کرده است؛ اما فرزندان او متوجه می‌شوند که پیرمرد کشته شده است. فرزندان پیرمرد ملک را به‌صورت نصف قیمت اجاره می‌دهند و قسمت‌های اختصاصی پدرش را ورود ممنوع می‌کنند.

خانه پوشاک روم سون در روز‌های اخیر جابه‌جا شده و خانه پیرمرد را با نصف قیمت اجاره می‌کند. با گذشت زمان و کارکردن آن‌ها، اتفاقات خاصی می­افتد که کارکنان محیط کار را ترک می­کنند. به­طور مثال بعضی از وسایل مورد استفاده به‌صورت ناگهانی ناپدید می‌شوند. به همین دلیل مجموعه روم سون از دوستان خود می‌خواهد وارد عمارت شوند و فضا‌های مخفی پیرمرد را پیدا کنند که یک اسکیپ روم بسیار جذاب است.

وحشتناک

 

یک خانه وحشتناک در یکی از روستا‌های مرزی ایران

در یکی از شهر‌های مرزی ایرانی یک خانه وحشتناک وجود دارد که بلدچی هنگام قاچاق افراد از مرز از کنار این خانه رد می‌شود و صدا‌های عجیب‌وغریبی از داخل آن به گوش می­رسد. بلدچی از شما می­خواهد تا در داخل این خانه استراحت کنید و تا فردا صبر کنید تا شما را از مرز خارج کند. توهمات ترسناک این خانه صدای گریه یک دختر است که داد می‌زند اگر در بیابان سر‌ به نیست شوند، کسی نبودن آن‌ها را متوجه نمی‌شود. شما نسبت به محیط این خانه کنجکاو می‌شوید و شروع به گشتن خانه می‌کنید. این بازی از نظر درجه سختی ۹ امتیاز دارد و مدت‌زمان آن ۹۰ دقیقه است.

 

اتاق فرار ترسناک

فرایند کلی حضور در اتاق فرار ترسناک

شما در اتاق فرار ترسناک سناریو‌های مختلفی در اختیار دارید که باید بر اساس آن معما‌های مختلف را مانند پازل کنار هم قرار دهید و به مدت ۶۰ تا ۹۰ دقیقه آن‌ها را حل کنید تا از اتفاقات ترسناک و عجیب‌وغریب راحت شوید. البته پس از حضور در بازی متوجه می‌شوید که هیجان بسیار زیادی را تجربه کرده‌اید. در واقع در اتاق فرار ترسناک شما نقش اول سناریو را بازی می‌کنید و در دنیای واقعی این استرس‌ها را تجربه می‌کنید که بسیار لذت­بخش است.

 

نتیجه‌گیری

در کشور ما نقاط بسیار زیادی وجود دارد که بسیار ترسناک هستند و هرگز به‌راحتی نمی‌توان به آن­ها نزدیک شد. در هر کدام از این نقاط اتفاقات خاصی رخ داده است که باعث شده درباره آن سناریو‌های مختلفی توسط مردم محلی تعریف شود‌. البته رفتن به این نقاط ترسناک در زندگی واقعی امکان‌پذیر نیست یا اینکه احتمال بسیار کمی دارد. به همین دلیل خیلی از افراد از طریق روش‌هایی مثل اتاق فرار ترسناک قصد تجربه حضور در این موقعیت‌ها را دارند.

شما می‌توانید از میان انواع اسکیپ روم ترسناک موجود در مجموعه ایران اسکیپ یکی را انتخاب کنید و با تیم مورد نظرتان آن را سپری کنید. تیم طراحی اتاق ترسناک در ایران اسکیپ انواع مختلف نقاط ترسناک ایران را به‌صورت بازی طراحی کرده تا کاربران بتوانند آن را تجربه کنند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این بازی‌ها به سایت ایران اسکیپ مراجعه کنید.

مشاهده بیشتر

مدیریت

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا