اتاق فرار هابازیعمومی

در اتاق فرار بقا محور، برای مرگ و زندگی بجنگید!

کمتر کسی رو میشه پیدا کرد که بازی اسکوئید گیم رو ندیده! توی این سریال، شخصیت‌ها وارد یک بازی پیچیده می‌شن؛ بازی که در هفت مرحله انجام میشه و در هر مرحله هر کسی باید هر کاری می‌تونه انجام بده تا زنده بمونه. تلاش برای بقا و زنده ماندن، سال‌های زیادیه که موضوع اصلی فیلم‌ها و کتاب‌هاست. اما حالا پای این مسئله به اتاق فرار هم کشیده شده و اسکیپ روم بقا محور تبدیل به یکی از محبوب‌ترین ژانرهای این بازی شده. اما چرا این بازی انقدر محبوبه و اصلا قراره چه اتفاقاتی در این اسکیپ روم رخ بده؟

اتاق فرار بقا محور چیست

اتاق فرار بقا محور چیست؟

 

همون طور که اشاره کردیم؛ در این سری از اتاق‌های فرار شما در معرض خطرات جدی قرار می‌گیرید و باید همه تلاشتون رو بکنین و از سرنخ‌های استفاده کنید تا راهی برای فرار از اتاق و زنده موندن پیدا بشه. فروید سال‌ها پیش گفته که بزرگ‌ترین ترس انسان ترس از مردنه و بنابراین مهم‌ترین تلاش ما در زندگی، تلاش برای بقاست.
این غریزه ذاتی در وجود همه انسان‌ها قرار داره و به همین دلیل تعداد بسیار زیادی از فیلم‌ها و کتاب‌ها و حتی گیم‌ها و بازی‌ها در این مورد ساخته شدند. در اسکیپ روم بقا محور، شما با یک سری اتفاقات خطرناک و البته هیجان انگیز ربرو می‌شین و باید با امکانات محدودی که در اختیارتون قرار گرفته؛ راه خروج و فرار از اتاق رو پیدا کنید.
داستان اتاق فرار بقا محور
همون طور که می‌دونید؛ اتاق فرار بر اساس یک سناریو و داستان جلو می‌ره و این سناریو تعیین می‌کنه که فضا و دکوراسیون چطور باشه یا شما با چه ماجراها و اتفاقاتی دست و پنجه نرم کنید. در اسکیپ روم بقا محور شما معمولا با داستان‌های اخرالزمانی روبرو خواهید شد. مثلا در موقعیتی قرار می‌گیرید که یک ویروس همه مردم ور از بین برده و حالا شما باید در یک جهان متروکه تلاش کنید که زنده بمونید.
شاید هم در یک نقطه دور افتاده تنها باشید و راهی به غیر از مبارزه با حیوانات و خطرات محیط اطراف و پیدا کردن جواب معماها برای برگشت به خونه نداشته باشید. اسکیپ روم بقا محور معمولا در یک محیط نسبتا بزرگ اتفاق میفته و هیجان بیشتری نسبت به سایر اسکیپ روم‌ها داره. شما در این اتاق‌های فرار، باید همه تلاشتون رو بکنید که از پا نیفتید و تا آخرین لحظه برای بقا و دوام آوردن بجنگید. این نکته، می‌تونه باعث برد شما و فرار موفقیت آمیز از اسکیپ روم بشه.

بهترین اسکیپ روم های بقامحور

همون طور که می‌دونید؛ تعداد زیادی از اتاق‌های فرار در شهرهای مختلف ایران ساخته شدند و تعداد اونها روز به روز در حال افزایشه. اسکیپ‌روم‌ها ژانر و سبک‌های مختلف دارن و بنابراین هر کس با توجه به روحیه و سلیقه‌اش می‌تونه بهترین اتاق فرار رو برای خودش انتخاب کنه. اما اگه انتخابتون اسکیپ روم های بقا محوره، بهتره موقع انتخاب اتاق فرار، به چند نکته ساده اما مهم دقت کنید:

  • بهترین اسکیپ روم های بقامحور، اونهایی هستند که فضای کافی در اختیار دارن تا بتونن بازی رو بهتر طراحی کنند. معروف‌ترین فیلم‌های بقامحور مثل بازی گرسنگی، در محیط‌های باز اتفاق می‌افتند. بنابراین هر چقدر متراژ اتاق فرار بیشتر باشه؛ دکوراسیون و بازی طبیعی‌تر خواهد شد.
  • گیم مستر یا مستر اتاق فرار نقش خیلی مهمی در اداره اسکیپ روم‌های مختلف داره. اما در مورد اسکیپ روم‌های بقامحور اهمیت نقش گیم مستر بیشتر میشه؛ چرا که زمان بندی نادرست موقع ورود دشمنان شما به بازی یا سایر اتفاقات، می‌تونه هیجان و لذت بازی رو تا حد زیادی کم کنه.
  • ممکنه اسکیپ روم بقامحور انتخابی شما، کمی هم از چاشنی ترس و وحشت در سناریوی خودش استفاده کنه. بنابراین اگر به هیچ عنوان بازی‌ها و موقعیت‌های ترسناک رو دوست ندارید؛ حتما موقع رزرو اتاق فرار به این نکته توجه کنید.
  • برخی از اسکیپ روم های بقامحور محدودیت خاصی در تعداد نفرات بازی دارند. بنابراین حتما از قبل در این رابطه پرس و جو کنین تا اعضای تیمتون کمتر از حد مشخص شده نباشند.

بهترین اسکیپ روم های بقامحور

تفاوت اسکیپ روم بقامحور با انواع اتاق فرار

شاید خیلی بیشتر از اسکیپ روم بقا محور، اسم اتاق فرار ترسناک و یا اتاق فرار معمایی رو شنیده باشید. این دو ژانر، معروف‌ترین سبک‌های اسکیپ روم هستند و معمولا همه در جواب به سوال اتاق فرار چیست؟ به این دو ژانر اشاره می‌کنند. اما هر سبک اتاق فرار با بقیه ژانرها از نظر سناریو، طراحی و چیدمان صحنه و حتی اتمسفر و فضا کاملا متفاوته. به غیر از این موارد کلی، اسکیپ روم بقامحور در چند نکته دیگه هم با بقیه اتاق فرارها فرق داره:
برخلاف بیشتر اسکیپ روم‌ها، فضا و دکور اسکیپ روم بقامحور بیشتر به فضای باز شباهت داره. داشتن محیط باز، یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های اتاق فرار بقا محوره.
معمولا در این بازی‌ها، بر خلاف بقیه ژانرهای اتاق فرار، مهم نیست که در زمان کمتری برنده بشین. مسئله اصلی در اسکیپ روم بقا محور، استقامت و دوام آوردنه؛ نه لزوما حل کردن معماها در کمترین زمان!
نکته‌ای که در اکثر اسکیپ روم های بقامحور به چشم می‌خوره اینه که در این بازی‌ها منابع با کمبود مواجه هستن و شما باید برای بقا، به نوعی این مسئله رو حل کنید.
با این توضیحات، به نظر می‌رسه که اسکیپ روم بقامحور برای خیلی از افراد؛ مخصوصا گیمرها و خوره‌های فیلم و سریال جذاب باشه. اگه شما هم طرفدار این ژانر فیلم هستید؛ فرصت رو از دست ندین و خیلی زود همراه با دوستانتون یکی از اسکیپ روم های بقا محور رو برای یک روز به یاد موندنی، انتخاب کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا